۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۸۰۴۵۸

تشدید تدابیر امنیتی بحرین برای مقابله با تظاهرات انقلابیان

خبرگزاری رسا ـ مقامات بحرین همزمان با فراخوان انقلابیان 14 فوریه برای بازگشت به میدان «لؤلؤة»، تدابیر امنیتی خود را در محل تجمع مردم شدت بخشیدند.
سرکوب معترضان در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی بحرین برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات گسترده مردم این کشور به مناسبت فرا رسیدن سالروز استقلال این کشور، تدابیر امنیتی خود را شدت بخشیدند.

 

فراخوان گروه‌های سیاسی بحرین که آحاد مختلف این کشور را به حضور در تظاهرات گسترده امروز (جمعه) به مناسبت سالروز استقلال این کشور دعوت کرده‌اند، با حضور گسترده نظامیان و خودروهای نظامی دولت در خیابان‌های اصلی پایتخت روبرو شد.

 

شاهدان عینی بحرین اعلام کردند که نیروهای امنیتی دولت در اطراف میدان «لؤلؤة» محل برگزاری تجمعات مردمی از بدو آغاز انقلاب 14 فوریه در سال 2011، مستقر شدند.

 

ائتلاف انقلاب 14 فوریه بحرین از چند روز گذشته، با انتشار گسترده فراخوانی، مردم این کشور را به حرکت به سوی میدان لؤلؤة دعوت کرده است. دولت بحرین در سال 2011 با تخریب مجسمه مروارید میدان لؤلؤة، اطراف این میدان را با نرده‌های فلزی بسته و به منظور جلوگیری از تجمع مردم در آن، مامورانی را در آنجا مستقر کرده است.

 

شماری از مناطق بحرین طی روزها و شب‌های گذشته شاهد تظاهرات پراکنده‌ای در اعتراض به رویکرد سربکوبگرانه نظام آل خلیفه بوده که در برخی مناطق با خشونت نظامیان بحرینی متفرق شدند.

 

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیان، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند.

 

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می دهند./981/ب103/د

ارسال نظرات