۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۲۸۰۱۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

طلاب در حفظ و نگهداری ارزش‌های دینی به سیره معصومین تمسک کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با بیان این‌که طلاب امانت‌داران ارزش های دینی هستند، گفت: طلاب در حفظ و نگهداری ارزش های دینی که به عنوان امانتی به آن ها ودیعه داده شده است به سیره معصومین تمسک کنند.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز با بیان این‌که طلبه امانت‌دار ارزش های دینی است، گفت: طلاب در حفظ و نگهداری ارزش های دینی که به عنوان امانتی به آن ها ودیعه داده شده است به سیره معصومین تمسک کنند.

 

وی قرآن و اهل بیت(ع)  را علم دین الهی دانست و ابراز داشت: طلبه باید در راستای حفظ این علم الهی و ارزش ها جهد و تلاش داشته باشد، حضرت اباعبدالله(ع) و دیگر معصومان در حقیقت علم دین الهی را به پاداشته و در راه آن جان خود را فدا کردند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: شهدا درس آزادگی، ایثار و از جان گذشتگی در راه حفظ دین را به ما می آموزند، بنابراین در حفظ دین باید به سیره شهدا تمسک کرد.

 

وی توجه به زی طلبگی و آداب دینی را ضروری دانست و گفت: منش و رفتار طلبه باید تبلیغ دین و ترویج آن باشد، طلبه باید به نوعی عمل کند که در حقیقت زینت برای دین و ائمه اطهار باشد، چرا که طلبه خود را منسوب به اهل بیت(ع) معرفی کرده است.

 

این استاد حوزه ادامه داد: تمسک به آموزه های قرآن و انس با آن باید منش طلبه باشد و طلبه باید رابطه خود با قرآن را ترقی دهد و آموزه های آن را پیشه خود قرار دهد، قرآن کتاب آسمانی و شیوه هدایت بشر است.

 

وی محیط حوزه های علمیه را طهارت بخش و پاک کننده جان انسانی عنوان کرد و گفت: محیط حوزه های علمیه انسان را دگرگون می کند و زبان و گوش انسان را پاک می کند، از این رو زبان، چشم و گوش انسان پاک عمل می کند.

 

حجت الاسلام نظری انتخاب دوست را بسیار با اهمیت خواند و افزود: دوست در تشکیل شخصیت انسان و آینده آن تأثیر زیادی دارد، بنابراین انتخاب دوست، در  آینده انسان مؤثر است.

 

وی از جمله آسیب های امروز را استفاده مدیریت نشده از شبکه های اجتماعی دانست و ابراز داشت: آسیب های فضای مجازی لازم است مدیریت شود، بنابراین طلاب در بهره گیری از آن ها دقت داشته باشد و خود را از آسیب های آن مصون نداند./854/پ202/ح

ارسال نظرات