۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۸۰۱۵۸
کارشناس مذهبی:

صابران مورد رضای خداوند هستند/ صبر حلّال بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی بابیان این که انسان صابر، مورد رضای الهی است، تصریح کرد: با صبر کردن، بسیاری از مشکلات برطرف می شود، در زمان دعاکردن، صبر را از دست ندهید؛ چرا که سختی های دنیا، آزمایشات الهی است و خداوند کریم در قرآن می فرماید:« وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ».
دعا صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم غلامپور، کارشناس مذهبی، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران برگزار شد، به جایگاه و مقام امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) پزشک روحی و معنوی ما هستند.

 

وی ابراز کرد: برای این که اشتیاق شما نسبت به نماز زیاد شود، با افراد نمازخوان معاشرت کنید؛ چرا که رفتار، اخلاق و انرژی آن ها بر شما اثر می گذارد و نیز خواندن کتاب هایی که درباره نماز است، در این امر به شما کمک می کند.

 

این کارشناس مذهبی در پاسخ به این پرسش که چرا دعای ما مستجاب نمی شود، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید:«ادعُونِی استجب لَکم، مرا بخوانید تا جواب دهم شما را.»، با استناد به این آیه هر دعای ما به استجابت رسیده است، اما اجابت شکل های مختلف دارد.

 

غلامپور افزود: گاهی صلاح نیست دعای ما اجابت شود؛ چرا که ما به زمان اشراف نداریم و اتفاق افتاده است که بسیاری از خواسته ها را خدا به ما داده است و بعد از آن، متوجه شدیم که ای کاش برآورده نمی شد.

 

دعا کردن به درگاه حق تعالی گناهان ما را می بخشد
این استاد دانشگاه با اشاره به این که دعا کردن، گناهان ما را می بخشد، اظهار کرد: پاسخ خداوند به خواسته ما این است که گناهان ما را می بخشد؛ چرا که دعا کردن اثراتی دارد و بخشیده شدن گناهان، از جمله اثرات آن است.

 

وی با خاطر نشان کردن این که هیچ گاه از دعا کردن، خسته و ناامید نشوید، ابراز کرد: گاهی اوقات صلاح نبوده، دعای ما در دنیا برآورده شود و خداوند در قیامت دعای ما را اجابت می کند و  به جای این که دعای ما در دنیا پاسخ داده شود، در قیامت درجه و مقام ما را بالا می برد. 

 

این کارشناس مذهبی گفت: در دعاکردن مانند انسان مضطر باشید، انسانی که راه به جایی ندارد و تنها از خداوند حاجت می خواهد و فقط خدا را وسیله رسیدن به آرزوی خود می داند، ولی باید دانست که در زمان خواسته خود اظهار بی طاقتی و کم صبری نکنید.

 

غلامپور در ادامه بابیان این که انسان صابر، مورد رضای الهی است، تصریح کرد: با صبر کردن، بسیاری از مشکلات برطرف می شود، در زمان دعاکردن، صبر را از دست ندهید؛ چرا که سختی های دنیا، آزمایشات الهی است و خداوند کریم در قرآن می فرماید:« وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ».

 

این استاد دانشگاه با اشاره به این که دعا کردن، زمینه لازم دارد، اظهار کرد: حاجت ما باید غیر شرعی نباشد و حقی کسی را نیز به گردن نداشته باشیم؛ چرا که گاهی امکان دارد خواسته ما زمینه ضرر رساندن به دیگران باشد و امکان دارد ما با این خواسته خود سود کنیم و دیگری ضرر کند؛ از این رو در برآوردن شدن دعا، زمینه دعا نیز باید فراهم شود./1309/پ202/ح

ارسال نظرات