۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۸۰۱۱۵
گاردین:

راهبرد اوباما در سوریه شکست خورد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه گاردین در گزارشی به وضعیت سوریه و موضع آمریکا در قبال این کشور پرداخت و نوشت که راهبرد باراک اوبامادر سوریه شکست خورد.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه گاردین در صفحه دیدگاه خود، مقاله‌ای به قلم «ناتالی نوگایرید» با عنوان "اگر باراک‌اوباما راهبردی در سوریه داشت، این راهبرد وارونه شد" منتشر کرد و نوشت که اوباما در آغاز برای مهار بحران در سوریه تلاش کرد، اما شکست خورد.

 

این روزنامه افزود: باراک اوباما سرگرم فعال‌سازی سیاست‌های خارجی خود با ایران و کوباست و به‌نظر می‌رسد که سیاست‌هایش در سوریه شکست خورده است.

 

به نوشته نوگایرید، سوریه یکی از بزرگترین پرونده‌های خارجی شکست خورده اوباما بود، اما همکاری بین واشنگتن و مسکو در شورای امنیت در خصوص پرونده سلاح‌های شیمیایی نظام سوریه تنها نمونه موفقیت در مجموعه ناکامی‌های آمریکا به‌شمار می‌رود.

 

این نویسنده افزود: جنگ داخلی در سوریه با افزایش شمار قربانیان به بیش از 250 هزار نفر و افزایش شمار آوارگان سوری به بیش از 10 میلیون نفر وارد پنجمین سال خود می‌شود؛ بدون اینکه آمریکا توانسته باشد به آن پایان دهد چرا که این جنگ تأثیرات منفی بر امنیت جهانی دارد.

 

روزنامه گاردین با اشاره به سخنان باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا در سال 2013 میلادی درباره خشونت در سوریه نوشت: اوباما در این سخنان تلاش کرد که توضیح دهد واشنگتن نمی‌تواند به‌تنهایی مسؤولیت (حل و فصل) بحران‌های جهان را به‌عهده بگیرد.

 

این روزنامه نوشت: امکانات آمریکا برای دخالت در بحران‌های خارجی حد و مرز دارد.

 

به نوشته گاردین، سیاست اوباما در آن دوره عدم ورود به کُوره داغ دیگری در خاورمیانه بود و او بیشتر به جای اینکه برای حل بحران سوریه تلاش کند، برای مهار آن تلاش کرد.

 

این نویسنده افزود: واشنگتن اکنون بار دیگر به سمت کُوره داغ سوریه کشیده می‌شود، زیرا سیاست مهار به‌طور کامل شکست خورد، چرا که درگیری سوریه گسترش یافت و بر همه منطقه خاورمیانه سایه افکند./982/ب101/د

ارسال نظرات