۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۷۹۲۷۰
به همت دفتر ادبیات و هنر حوزه مقاومت هنر؛

مراسم رو‌نمایی از کتاب فرنگیس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب فرنگیس در مرکز حوزه هنری برگزار شد.
کتاب فرنگيس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب فرنگیس با حضور حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و مقاوت حوزه هنری، فرنگیس محمد پور، شیر زن قهرمان کرد و مهناز فتاحی، مولف کتاب، غروب شنبه 17 مرداد در محل حوزه هنری برگزار شد.

استقامت، تنها راه پیروزی است

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام خاموشی با تجلیل از نقش خانم فرنگیس محمد پور گفت: شاید خانم محمد پور در دانشگاه درس نخوانده باشد، اما وی فارغ التحصیل کلاس حریت، مقاوت و ایثار شده است.

وی افزود: وجب به وجب خاک ما و آزادی امروز مملکت ایران تنها به دلیل جان فشانی ها و ایثار امثال خانم محمد پور است.

حجت الاسلام خاموشی در پایان ضمن تمجید از مردم غیور کرمانشاه، ادامه داد: مردم منطقه گیلان غرب با تلاش خود توانستند در مقابل دشمن بعثی بایستند.

ادبیات جنگ، میراث ماندگار است

در ادامه این مراسم مرتضی سرهنگی با اشاره به موضوع ادبیات جنگ، گفت: ادبیات جنگ یک نقطه مهم است، باید توجه داشت که نویسنده امروز کار بسیار مهمی دارد، وی با قلم خود به جنگ واژه ها و عبارات می رود تا یک فضای بسیار مهم ادبی را در حوزه جنگ و دفاع مقدس رقم بزند.

مهم ترین وظیفه زنان در جامعه حفظ حجاب است

در بخش دیگری از این برنامه، خانم فرنگیس محمد پور در سخان کوتاهی تاکید کرد: باید زنان ما در جامعه به مقوله حجاب بسیار بپردازند، ضمن این که از ماهواره های بیگانه دوری کنند و به مسایل دینی بپردازند.

مردم کرمانشاه کتاب های قصه جنگ هستند

در بخش پایانی این مراسم خانم مهناز فتاحی با تاکید بر نقش موثر مردم کرمانشاه در جنگ، گفت: مردم این بخش از کشور ما از ابتدا تا انتهای جنگ بسیار تلاش کردند و در این راه جان خود را نیز به نظام هدیه کردند.

وی افزود: در راه تالیف کتاب تلاش بسیاری شد و برای دریافت تممام مستندات، با اهالی منطقه و اقوام خانم محمد پور صحبت های فراوانی شد.

لازم به ذکر است که در این مراسم کلیپی از زندگی شیر زن کردستانی پخش شد، ضمن این که هنرمند کرمانشاهی، آقای خسروی به اجرای قطعاتی در خصوص زندگی خانم محمد پور پرداخت./856/پ202/ق

ارسال نظرات