۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۲۳۷
امام جمعه میانه:

خبرنگار متعهد نقش بارزی در ساخت فرهنگ اجتماعی جامعه ایفا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی با اشاره به عرصه خبر و رسانه در ساخت فرهنگ اجتماعی جامعه، گفت: خبرنگار متعهد می تواند با رعایت اخلاق رسانه ای و خبرنگاری، و جلب اعتماد مخاطب در عرصه ساخت فرهنگ اجتماعی مؤثر باشد و این مهم از بارزترین فعالیت های رسانه ای در کنار عرصه اقتصادی و سیاسی است.
حجت الاسلام حامدي

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با عرض تلسیت به مناسبت شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، گفت: آنچه در خبر مهم و اساسی است رعایت امانت داری و اطلاع رسانی صحیح و به موقع است.

 

وی، قلم و نوشتار را در حقیقت برگردان زبان و کلام عنوان کرد و ادامه داد: هر آنچه از معاصی که بر زبان نترتب است، بر نوشتار و قلم نیز ترتب دارد، بنابراین شخص خبرنگار باید متوجه باشد و از ورطه معاصی و گفتار و نوشتار ناثواب به دور باشد.

 

امام جمعه میانه، از جمله رسالت های رسانه در عرصه جامعه را فرهنگ سازی دانست و ابراز داشت: آنچه از رسانه و خبرنگار در عرصه کار اطلاع رسانی انتظار می رود، ایجاد یک فضای تفکر و اندیشه ای برای هدایت اذهان به سمت و سوی فرهنگ صحیح است.

 

وی فرهنگ سازی و پیگیری رهنمود های رهبر انقلاب در راستای اعتلای فرهنگ اجتماعی و هدایت به سوی فرهنگ دینی را از دیگر وظایف خطیر رسانه خواند و ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران با پیگیری برخی امور می توانند در تحقق آن نقشی بی بدیل ایفاء کنند.

 

حجت الاسلام حامدی تأکید کرد: حرفه خبرنگاری، باخبر سر و کار دارد و آن را به شیوه های گوناگون به مخاطبان خود می رساند، این خبر، باید ویژگی هایی داشته باشد تا مورد توجه بینندگان، شنوندگان و خوانندگان قرار گیرد؛ خبر خوب، خبری است که درست، روشن و جامع باشد. اگر خبر درست نباشد، مردم اندک اندک به خبررسان شک می کنند و منبع خبری خود را تغییر می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین خبرنگار متعهد می تواند با رعایت اخلاق رسانه ای و خبرنگاری، و جلب اعتماد مخاطب در عرصه ساخت فرهنگ اجتماعی مؤثر باشد و این مهم از بارزترین فعالیت های رسانه ای در کنار عرصه اقتصادی و سیاسی است./854/ت302/ح

ارسال نظرات