۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۷۹۱۹۸
از سوی شورای گسترش حوزه‌‌های علمیه صورت گرفت؛

اعطای موافقت اصولی به مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیگیری سیاست توسعه و گسترش مدارس علمیه در سراسر استان، گفت: شورای گسترش حوزه‌‌های علمیه کشور با اعطای موافقت اصولی به مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهر تبریز موافقت کرد.
 حوزه علميه

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به پیگیری سیاست توسعه و گسترش مدارس علمیه در سراسر استان اظهار داشت: شورای گسترش حوزه‌‌های علمیه کشور با اعطای موافقت اصولی به مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهر تبریز موافقت کرد.


وی خاطرنشان کرد: این شورا در جلسه 142 بر اساس مصوبه 807 خود، اعطای موافقت اصولی تأسیس مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز با تقاضای آیت الله مجتهدشبستری را به تصویب رساند که با این مصوبه این مرکز علوم دینی از لیست مدارس اقماری حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز خارج می شود.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مصوبات جدید شورای گسترش حوزه‌های علمیه از سوی آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، رییس این شورا و مدیر حوزه‌های علمیه کشور، جهت اقدامات اجرایی به معاونت آموزش و امور حوزه‌های علمیه ابلاغ شده است.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که آیت الله مجتهدشبستری به عنوان رییس عالی حوزه های علمیه استان به صورت جدی پیگیر توسعه مدارس علمیه در سراسر استان است، گفت: طی سال‌های گذشته شاهد توسعه مدارس علمیه هم در بخش خواهران و هم برادران هستیم که این امر موجب افزایش ظرفیت پذیرش طلبه بوده است.


وی توسعه مدارس علمیه استان را پاسخی به سیل گسترده جوانان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه های علمیه استان دانست و افزود: امیدواریم با احداث حوزه علمیه جامع ثامن‌الحجج(ع) تبریز که به عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه منطقه شمال غرب کشور فعالیت خواهد کرد، بتوانیم ظرفیت سازی برای تمام مشتاقان تحصیل در حوزه های علمیه داشته باشیم.


حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فاز دوم توسعه مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز تا پایان تابستان به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: هم اکنون در این مدرسه علمیه بیش از 140 طلبه در سه پایه، مشغول تحصیل هستند که ساختمان جدید مدرسه امیرالمومنین(ع) شامل بخش های مختلفی از قبیل خوابگاه، آشپزخانه، سالن‌ ورزشی، کتابخانه و همچنین دفاتر اداری است.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: با توجه به کمبود مکان برای تحصیل طلاب در پایه های بالاتر و همچنین جذب طلاب جدیدالورود، آغاز فاز دوم این مدرسه ضروری بود و با اتمام این طرح، تعداد 100 طلبه بر میزان ظرفیت پذیرش این مدرسه اضافه خواهد شد./853/ت302/ح

ارسال نظرات