۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۷۸۸۷۰

اعضای مرکزی مجمع عمومی خانه احزاب انتخاب شدند

خبرگزاری رسا ـ مجمع عمومی خانه احزاب با حضور شخصیت‌های سیاسی و احزاب مختلف در ساختمان وزارت کشور برگزار و اعضای مرکزی خانه احزاب مشخص شدند.
احزاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجمع عمومی خانه احزاب امروز پیش از ظهر با حضور شخصیت‌های سیاسی و احزاب مختلف در ساختمان وزارت کشور برگزار و تا عصر ادامه داشت.

 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست اعضای هیات رییسه مجمع عمومی عادی خانه احزاب ایران برای اداره امور خانه احزاب مشخص شدند که به ترتیب 7 نفر اصولگرا، 7 نفر اصلاح‌طلب و 7 نفر از فراکسیون اعتدال بودند.

 

در ادامه مصطفی کواکبیان گفت: برای 186 حزب و تشکل سیاسی دعوت‌نامه‌ای برای حضور در مجمع عمومی عادی خانه احزاب ارسال شده است.

 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی خانه احزاب اظهار داشت: امروز در شرایطی مجمع عمومی خانه احزاب برگزار می‌شود که نظام مقدس جمهوری اسلامی با توافق هسته‌ای، اقتدار و صلابت خود را در عرصه بین‌الملل به اثبات رساند و امیدواریم با حمایت احزاب، برجام جنبه اجرایی پیدا کند.

 

کواکبیان با اشاره به حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بیان داشت: احزاب کشور اعم از جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل یا میانه و اعتدال، پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران در توافق هسته‌ای هستند.

 

شایان ذکر است که در این جلسه دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی درباره ماده 15 اساسنامه که به چگونگی رای‌گیری مجمع عمومی عادی اعضای شورای مرکزی خانه احزاب پرداخت انتقاد داشتند.

 

بر اساس ماده 15 این اساسنامه قرار بود 7 نفر از سلایق مختلف به عنوان شورای مرکزی خانه احزاب ایران انتخاب شوند اما مصطفی کواکبیان پیشنهاد داد تا 14 نفر را احزاب انتخاب کرده و در پایان 7 نفر نهایی را هیأت رییسه مجمع عمومی خانه احزاب انتخاب کنند.

 

در ادامه اعضای هیات رییسه اجرایی خانه احزاب با قرار گرفتن در جایگاه خود و دادن تذکراتی به نمایندگان احزاب انتخابات اعضای هیات رییسه موقت خانه احزاب را آغاز کردند که محمدعلی غریبانی رییس، صالح آبادی نایب‌رییس، جنگروی منشی اول، عابدی منشی دوم، محمدی ناظر اول و مهدوی به عنوان ناظر دوم مجمع عمومی عادی خانه احزاب انتخاب شدند.

 

با انتخاب هیات رییسه موقت پیش از حضور اعضای هیات رییسه مجمع عمومی عادی خانه احزاب در جایگاه مصطفی کواکبیان با اشاره به چگونگی رای‌گیری اعضای شورای مرکزی گفت: ‌قرار است فراکسیون‌ها 7 نفر عضو اصلی، 3 نفر عضو علی‌البدل، بازرسان اصلی و علی‌البدل تعیین و به مجمع عادی خانه احزاب معرفی کنند تا برای آنان رأی‌گیری کند.

 

وی افزود: اگر معرفی‌شدگان نصف به علاوه یک رأی مجمع عمومی را به دست نیاورند پیشنهاد قبلی مبنی بر اینکه فراکسیون‌ها 14 نفر را به عنوان عضو شورای مرکزی به مجمع عمومی خانه احزاب معرفی کنند و سپس مجمع 7 نفر را برای عضویت در شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب کند انجام می‌شود.

 

در ادامه سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا و سایر احزاب تشکیل جلسه دادند تا 7 عضو جدید خانه احزاب را مشخص و معرفی کنند.

 

‌لیست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب مشخص شد که به شرح زیر است.

 

اصولگرایان لیستی با نام‌های حسن غفوری‌فرد، محمد نبی حبیبی، سجادی، حبیب‌الله بوربور، حسین کنعانی‌مقدم، امیر میثم نیک‌فر، مجتهدزاده، سیدشهاب‌الدین صدر، روح‌الامینی، میرباقری، میرعبداللهی و ولی‌زاده را ارائه دادند.

 

همچنین اصلاح‌طلبان نیز لیستی با نام‌های حسین کمالی، حکیمی‌پور، حق‌شناس، خانم فاطمه راکعی، یدالله طاهرنژاد، قدرت‌الله علیخانی، قزوینی، کاشفی، کمیجانی، مصطفی کواکبیان، بازرس، آذرباد، حبیب‌نژاد را ارائه دادند.

 

فراکسیون مستقلین و معتدلین نیر لیستی با نام‌های حشمتیان، دهقان، امیر اسماعیل‌تبار، تبرایی، مرتضوی‌کیاسری، نیشابوری، میرمحمدی، شیخیانی، شریف و توحید‌لو به عنوان نامزدها و حکیم فعال به عنوان بازرس را ارائه دادند.

 

در ادامه انتخاب اعضای شورای مرکزی خانه احزاب انجام شد و محمدحسن غفوری‌فرد از لیست اصولگرا، کواکبیان از لیست اصلاح‌طلبان و قدرتعلی حشمتیان از لیست مستقلین بیشترین رای را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در پایان 21 عضو شورای مرکزی خانه احزاب به این شرح مشخص شدند از اصولگرایان: حسن غفوری‌فرد، حسین کنعانی‌مقدم، میرباقری، سید شهاب‌الدین صدر، روح‌الامینی، بازرس اصولگرایان: ولی‌زاده، از اصلاح‌طلبان: حسین کمالی، قدرت‌الله علیخانی، کواکبیان، حکیمی‌پور، کمیجانی، کاشفی و بازرس اصلاح‌طلبان: حبیب‌زاده، از مستقلان: حشمتیان، دهقان، نیشابوری، تبرایی، توحیدلو، و بازرس مستقلان: نوری انتخاب شدند، حشمتیان با 74 رای، غفوری‌فرد با 68 رای و کواکبیان با 66 رای بیشترین آراء را به خود اختصاص دادند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات