۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۷۸۸۴۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

تضعیف مبانی دینی در جامعه رویکرد شبکه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رویکرد برنامه های ماهواره ای در راستای تضعیف دین محوری جامعه است، گفت: طرح دشمنان در مسیر برنامه های شیطانی و ترویج فساد، بی بند و باری و هرزگی است که همگان باید هوشیار باشند.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در همایش نهضت روشنگری که با موضوع ماهواره و آسیب های آن در جوربند چمستان برگزار شد با بیان این که در عصر انفجار علم و اطلاعات قرار داریم، گفت: این دوره تصویر جامع ترین و اثرگذارترین برنامه ها و اقدامات رسانه ای است.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه به یک تصویر اثرگذاری بسیاری دارد که دین مبین اسلام به موضوع چشم اهتمام ویژه ای قائل شده است، بیان داشت: بهره گیری از تصایر سبب برانگیختن احساسات شدید و هیجانات غیر قابل کنترل انسان می شود که از این روی دارای اهمیت بسیار است.


امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: امروز اگر از ماهواره سخن گفته می شود به دلیل این نبوده به عنوان یک فناوری و پیشرفت علمی مخالف آن باشیم بلکه استقبال از آن هم داریم که باید به نحوی شایسته استفاده شود.


وی با بیان این که امروز سخن از نحوه استفاده و به کارگیری از این امکانات است، افزود: تلاش ما باید در این راستا باشد تا از امکانات مدرن با ایمانی کامل، همراه با عقلانیت و در مسیر دستورات شرعی بهره گیری کنیم.


حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که امروز بسیاری از فرزندان ما از نحوه استفاده از ماهواره آگاهی های لازم را ندارند، گفت: استفاده نادرست از برنامه های ماهواره ای عواقب و خطرات بسیاری دارد که همگان باید هوشیار و مراقب باشند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: امروز مسؤولان، دلسوزان جامعه، پدران و مادران باید با حس خیرخواهی فرزندان و نسل جوان را با عواقب وحشتناک استفاده نادرست از ماهواره ها آگاه کننده که اگر در راستای تحقق این امر تلاشی صورت نگیرد زمینه ساز فساد اخلاقی و مشکلات بسیاری می شود.


امام جمعه چمستان با بیان این که رویکرد برنامه های ماهواره ای در راستای تضعیف دین محوری جامعه است، بیان داشت: طرح دشمنان در مسیر برنامه های شیطانی و ترویج فساد، بی بند و باری و هرزگی است که همگان باید هوشیار باشند.


وی با تاکید بر این که دشمنان از طریق برنامه های شبکه های ماهواره ای به دنبال مقابله با کارکردهای ارزشمند و متعالی نهاد اثرگذار خانواده هستند، افزود: تلاش این شبکه ها در مسیر فروپاشی کانون های صمیمی، عاطفی، عقل محور و دینی خانواده است.


حجت الاسلام جباری تصریح کرد: خطرات شبکه های ماهواره ای به ما هشدار می دهد تا مراقبت شایسته ای داشته و تلاش کنیم تا در خدمت آن قرار نگیریم که آسیب بسیاری در جامعه ایجاد می کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات