۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۷۸۷۰۳

تنبیه دانش آموز مسلمان به دلیل عدم آشنایی با آیین هندو

خبرگزاری رسا ـ دانش آموز مسلمان هندی به دلیل عدم توانایی در خواندن نیایش آیین هندو تنبیه شد.
تنبيه دانش اموز مسلمان به دليل نخواندن نيايش هندو
به گزارش خبرگزاری رسا، دانش آموز مسلمانی که مجبور به خواندن نیایش آیین هندو شد و بعد از آن که نتوانست آن را درست بخواند مورد تنبیه قرار گرفت.
 
مدیر مدرسه ای در هند، دانش آموز مسلمان خود را در مقابل 1200 نفر از دانش آموزان مجبور به قرائت نیایش آیین هندو کرد و این دانش آموز به دلیل اطلاع نداشتن آیین هندو و نیز زبان سانسکریت (هندی قدیم) مورد تنبیه و سرزنش مسؤولان قرار گرفت.
 
این اقدام مسؤولان مدرسه اعتراض بسیاری را از سوی جامعه مسلمانان بنگلور و نیز سازمان های حقوق بشری در پی داشت.
 
خالوملا از سازمان حمایت از حقوق مدنی در این باره گفت: مدیر مدرسه بدون هیچ مدرکی اعلام کرده است که این دانش آموز در حال روی آوردن به اسلام گرایی افراطی و بنیادگرایی بوده است. این امر بیش از همه موارد موجب نگرانی سازمان حمایت از حقوق مدنی است.
 
فشار و اذیت به مسلمانان هند تازگی ندارد. به تازگی دانش آموز مسلمان و محجبه هندی به دلیل داشتن حجاب از حضور در آزمون سراسری پزشکی در این کشور منع شد.
 
اکثریت جمعیت هند را پیروان آیین هندو تشکیل می دهند و با روی کار آمدن حزب قدرتمند و هندوی نخست وزیر این کشور، عرصه بر مسلمانان و سایر اقلیت های این کشور تنگ تر شده است.
 
با وجود اعمال تبعیض آمیز هندوان علیه مسلمانان و آزار آنان، مسلمانان همواره به صورتی اخلاقی و اسلامی با پیروان آیین هندو برخورد کرده اند./847/ب902/د
ارسال نظرات