۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۶۵۱
با حکم رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور؛

نخستین امام جمعه شهر غلامان در خراسان شمالی منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب و حکم رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نخستین امام جمعه شهر غلامان در شهرستان راز و جرگلان این استان منصوب شد.
حجت الاسلام سليماني- امام جمعه غلامان

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از انتصاب نخستین امام جمعه شهر غلامان، مرکز بخش غلامان شهرستان راز و جرگلان در غرب استان خراسان شمالی خبر داد.

 

وی افزود: با موافقت رهبر معظم انقلاب و حکم حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام محمدحسن سلیمانی به عنوان نخستین امام جمعه این شهر منصوب شده است.

 

حجت الاسلام عابدینی با بیان این که حجت الاسلام سلیمانی نخستین امام جمعه بخش غلامان، از روحانیان مستقر و از اهالی استان لرستان است، افزود: بر اساس این حکم وی برای مدت سه سال از سوی شواری سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به عنوان امام جمعه بخش غلامان منصوب شده و نماز جمعه این بخش را اقامه خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین نماز جمعه شهر غلامان جمعه هفته جاری برابر با شانزدهم مردادماه با حضور مردم مؤمن و خداجوی این بخش برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به این که حجت الاسلام سلیمانی در نشست شورای اداری بخش غلامان معرفی و پس از آن آیین استقبال از وی برگزار می‌شود، ادامه داد: انتصاب امام جمعه غلامان پس از پیگیری های مکرر ستاد نماز جمعه راز و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی انجام شد.

 

گفتنی است، در حکم انتصاب حجت الاسلام محمدحسن سلیمانی به عنوان امام جمعه شهر غلامان آمده است: بنا به درخواست اهالی بخش غلامان و تأیید حضرات آقایان علمای اعلام ایدهم الله تعالی، جنابعالی از طرف مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی به سمت امامت آن بخش به مدت سه سال منصوب می شوید.

 

این حکم در ادامه می افزاید: انشاء‌الله ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و به وحدت و همبستگی دعوت و از تفرقه و اختلاف بر حذر دارید.

 

در پایان این حکم آمده است: امید است روحانیان معظم، اهالی محترم و به خصوص ارگان ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته، همکاری های لازم رادر انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه در محل با جنابعالی داشته باشند.

 

شایان ذکر است، شهر غلامان مرکز یکی از بخش های شهرستان تازه‌تأسیس راز و جرگلان است که در 130 کیلومتری غرب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

 

منطقه مرزی راز و جرگلان تا اسفند 91، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی بود که پس از ارتقای آن به شهرستانی مستقل به مرکزیت شهر راز، دو دهستان جرگلان و غلامان آن نیز به بخش ارتقا یافتند.

 

این شهرستان حدود 70 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آنان را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که عمدتا در بخش جرگلان سکونت دارند.

 

شهر راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان در فاصله 110 کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و 45 کیلومتری مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد.

 

بخش غلامان یکی از بخش‌های شهرستان راز و جرگلان بوده که 20 روستا و آبادی و بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد./9314/ت302/ح

ارسال نظرات