۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۸۵۳۸

آذربایجان‌شرقی بیشترین تعداد روزنامه را پس از تهران دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این استان بیشترین تعداد روزنامه را پس از تهران دارد، که نشان از جایگاه رسانه‌های آذربایجان شرقی در سطح ملی است.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و اختتامیه نخستین جشنواره کاریکاتور مطبوعات کشور در تبریز اظهار داشت: مطبوعات و رسانه های جمعی به عنوان رکن چهارم دموکراسی همواره نقش اصلی در تنویر افکار عمومی و ارتقای سطح آگاهی جامعه داشته اند.

 


وی با بیان این‌که خبرنگاران در جامعه نقشی کلیدی در بیان حقایق و نظارت بر امور داشته و در ارتقای سطح اجتماعی و حل معضلات در کنار ارتقای فرهنگ عمومی نقشی مهم دارند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران زبان گویا و ناظران جامعه اند و می توانند در ایجاد زمینه برای حل مشکلات مردم از سوی مسؤولان نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش آذربایجان و تبریز در حوزه نشر و مطب
وعات گفت: استان آذربایجان شرقی بیشترین تعداد روزنامه را پس از تهران دارد، که نشان از جایگاه رسانه‌های آذربایجان شرقی در سطح ملی دارد، اما در جمع بندی تعداد نشریات و پایگاه‌های خبری رتبه چهارم کشوری را داریم.

 


وی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی و تبریز همواره پیشقراول آزادی بیان در کشور بوده است، گفت: خوشبختانه با فعالیت خانه مطبوعات استان شاهد تحولات خوبی در عرصه رسانه‌ای آذربایجان شرقی هستیم، ضمن این‌که اصلاح اساسنامه خانه و برگزاری انتخابات و مجمع عمومی با لحاظ اساسنامه جدید اقدام دیگر ارزشمند بوده است.

 


صفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین جشنواره کاریکاتور مطبوعات کشور اظهار داشت: برگزاری جشنواره هایی از این دست در کنار ایجاد تحرک بیشتر و پویایی در نشریات و مطبوعات کشور با رویکرد تقویت خانه مطبوعات و با هدف بازگشت به دوران شکوفایی مطبوعات مصور آذربایجان می باشد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که برای نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور مطبوعات کشور با شرکت 974 اثر برگزار شد، گفت: این جشنواه با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال شامل «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» برگزار شد و آثار برتر این جشنواره به صورت کتاب منتشر می شود.

 


گفتنی است، در این همایش که با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، از تعدادی خبرنگار و پیشکسوت عرصه خبر استان و همچنین برگزیدگان نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور مطبوعات کشور تجلیل بعمل آمد. /935/پ202/ب4

ارسال نظرات