۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۷۸۳۱۶

پلیس آمریکا از ماه ژانویه بیش از ۶۰۰ نفر را به قتل رسانده است

خبرگزاری رسا ـ بر اساس آمار منتشره، پلیس آمریکا که در تعامل با مردم بر اساس رنگ افراد قضاوت می‌کند، در یک روز بیشتر از ۱۰ سال فعالیت پلیس نروژ انسان به قتل رسانده است.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، از اول ژانویه 2015 به این رو پلیس آمریکا تاکنون بیش از 600 نفر را کشته که  100 مورد آن تنها در ماه مارس سال جاری رخ داده است.

 

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» این حوادث به عنوان قابل رویت‌‌ترین رویدادها در آمریکا نشانگر اجرای قانونی هستند که در آن بر اساس رنگ افراد قضاوت می‌شود.

 

در قیاس با واقعیت ملال انگیز در آمریکا، آخرین باری که در نروژ پلیس این کشور به سمت شخصی شلیک کرده که منجر به مرگ شده است، به سال 2006 برمی‌گردد.

 

گزارش‌های منتشره دولت نروژ نشان می‌دهند که پلیس این کشور در سال 2014 تنها 2 مورد شلیک داشته و تنها خلال سال‌های 2005 و 2006 در این کشور کشتار کشنده انجام داده است.

 

از نقاط قابل توجه در نروژ و در قیاس با آمریکا می‌توان به مورد برخورد با یک خرابکار به نام «آندرس بریویک» اشاره کرد. این شخص در عملیاتی 77 نفر را در شهرهای اسلو و اوتویا کشت اما پلیس نروژ تنها یک بار به او شلیک کرد.

 

بر اساس آمار و ارقام منتشره از سوی دولت نروژ خلال سال‌های 2002 تا 2014 (12 سال) پلیس تنها 2 مورد شلیک کشنده داشته است. همچنین در کل سال 2014، 2 مورد شلیک هشدار صورت گرفته است.

 

بیزینس اینسایدر نوشت: نرخ محبوسین نروژ یکی از پایین‌ترین‌ها در جهان است و در سال 2014 تنها کمتر از هشت دهم درصد از جمعیت این کشور در زندان بودند اما در آمریکا نرخ محبوسین از هر کشور دیگری بالاتر است.

 

در این گزارش عنوان شده است که پلیس نروژ به خوبی آموزش دیده تا تنش‌ها و ناآرامی‌ها را خنثی کند و تنها در مقابله با ناآرامی‌ها با حفظ حرمت افراد، با‌ آن‌ها تماس چشمی داشته باشد.

 

«گوماندور آدسون» جامعه شناس ایسلندی دانشگاه میشیگان شمالی می‌گوید که آمریکایی‌ها به پلیس این کشور اعتمادی ندارند./982/ب101/د

ارسال نظرات