۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۷۷۹۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

رویکرد شبکه های ماهواره ای در راستای تضعیف بنیان خانواده است

برگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رویکرد شبکه های ماهواره ای در راستای تضعیف بنیان خانواده است، بیان داشت: دشمنان تلاش های بسیاری صورت می دهند تا به صورت ناخودآگاه مسیر زندگی مان را غربی کنند که باید مراقب و هوشیار باشیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که بهره گیری از تعالیم والای قرآن کریم زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود، گفت: انسانی که برنامه های زندگی خود را از قرآن کریم می گیرد سبب می شود تا زندگی او در مسیر عزت و سربلندی باشد.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که در خانه ای که قرآن بوده و از آن بهره برداری می شود برکات و ثمرات بسیاری برای آنان وجود دارد، بیان داشت: انسان می تواند با بهره گیری از کلام الله مجید زندگی خود را در مسیر ارزشمندی قرار داده و به جایگاه والایی برسد.


حجت الاسلام تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مساله ازدواج، تصریح کرد: یکی از آفریده های خوب خداوند متعال بحث ازدواج است که باید در راستای ترویج آن گام های خوب و شایسته ای صورت گیرد.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید تلاش کنیم تا خانه های ما قرآنی بوده و در مسیر قرآن و عترت قدم برداریم، گفت: پدر و کادر باید تلاش های شایسته ای صورت داده و فرزندان را در مسیر بهره گیری از مکتب قرآنی قرار دهند.


وی با تاکید بر این که در زمینه عاملان تربیت نخستین رسالت بر عهده پدر و مادر است، بیان داشت: محیط و وراثت نیز در این امر اثرگذار بوده که پدر و مادر در شکل گیری شخصیتی فرزندان نقش بسزا و مهمی بر عهده دارند.


حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: خانه و خانواده نقشی اثربخش و مهم داشته که می تواند در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گام های ارزشمندی برداشته که باید بدانیم اصالت عبد مومن به فرهنگ است.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرهنگ برگرفته از آموزه های قرآنی زمینه ساز ماندگاری انسان می شود، گفت: اگر سخن از حجاب می شود تنها مختص پوشش نبوده بلکه پوشش مقوله ای از حجاب است.


وی با اشاره به این که رفتار، کردار و گفتار انسان باید همراه با حجاب باشد، افزود: حرف و عمل انسان باید یکی بوده و شخصی می تواند در مسیر قرآنی قدم بردارد که گفتار و رفتار او یکی باشد.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بازخورد اعمال حسنه انسان در عالم معنا به خود فرد برمی گردد، تصریح کرد: انسان باید تلاش کند در راستای بهره گیری از اعمال نیکو و شایسته گام برداشته و به دنبال گناهان نرود.


حجت الاسلام تقی زاده، خاطرنشان کرد: بهره گیری از عفاف و حجاب زمینه ساز تعالی انسان شده که در محضر ذات ربوبیت پوشیدن لباس تقوا در کنار مسئله حجاب عفت نام دارد و مقوله عفت باید در درون انسان ایجاد شده که آدمی را از شهوت پرستی می دارد.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که رویکرد شبکه های ماهواره ای در راستای تضعیف بنیان خانواده است، بیان داشت: دشمنان تلاش های بسیاری صورت می دهند تا به صورت ناخودآگاه مسیر زندگی مان را غربی کنند که باید مراقب و هوشیار باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات