۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۷۶۶۷

نشست تخصصی «بحران یمن، تروریسم و حقوق بین‌الملل» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی "بحران یمن، تروریسم و حقوق بین‌الملل" با حضور اساتید و کارشناسان حقوق و روابط بین­ الملل در سالن جلسات مرکز مطالعات حقوق عمومی برگزار شد.
يمن تنها نمي‌ماند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی با عنوان "بحران یمن، تروریسم و حقوق بین الملل" امروز به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با همکاری موسسه مطالعات حقوق عمومی در چارچوب برنامه های علمی و در زمینه موضوعات تروریسم و حقوق بشر برگزار شد.

 

این نشست علمی با حضور اساتید و کارشناسان حقوق و روابط بین­ الملل و تعدادی از مدعوین در سالن جلسات مرکز مطالعات حقوق عمومی برگزار شد.

 

در این نشست مسعود علی‌زاده استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد دولت های و نهادهای بین المللی در بحران یمن با اشاره به این‌که حقوق بین‌الملل در حال پوست‌اندازی است، گفت: نقشی که عربستان در تروریست دارد به دو صورت مادی و معنوی است.

 

وی افزود: عربستان با تقویت مسلحانه قبائل سنی در حملات اخیر خود به یمن به گسترش نیروهای تروریستی پرداخته است، همچنین با پشتبانی از تفکر سلفی ترور در یمن نقش اساسی دارد که نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به این‌که عربستان زمینه جنگ عقیدتی خود با شیعیان را گسترش داده عنوان کرد: در چندین شبکه تلوزیونی و مجازی که مقامات سعودی کمک‌های زیادی به آنها می‌کند به صراحت گفته می‌شود که سر مسلمانان حوسی باید قطع شود.

 

علی‌زاده بیان داشت: دولت عربستان در حمایت از گروه‌های تروریستی نقش بسیار زیادی دارد./807/پ203/ب4

ارسال نظرات