۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۷۷۵۹۸
امام جمعه مهربان:

برخی انتصابات دولت نابجا است/ در فرهنگ عمومی کشور شاهد تبدیل ارزش به ضد ارزش هستیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور و برجسته کردن کنسرت های موسیقی، گفت: امروز در فرهنگ عمومی کشور شاهد تبدیل ارزش ها به ضد ارزش هستیم.
حجت الاسلام جليلي، امام جمعه مهربان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه مهربان و نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان تبریز، پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی علماء و روحانیون استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با تشکر از استاندار استان آذربایجان شرقی در تحقق شعار اعتدال در منش خود، گفت: شاخصه های بحث فرهنگ در دولت ها تعریف نشده است.

 

وی افزود: تمامی دولت ها در پایان کار اجرایی خود به ارائه آمار هایی در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی و دیگر بخش ها می پردازند، اما مسأله فرهنگ چون از شاخصه خاصی برخوردار نیست این امر مهجور مانده است.

 

امام جمعه مهربان نیاز امروز را یک معیار فرهنگ سنج عنوان کرد و ابراز داشت: در سنجش میزان ایمان و اعتقاد مردم دچار خلأ هستیم در حالی که در ارائه آمار دیگر نهاد های فرهنگی مانند سینماها این ارزیابی وجود دارد.

 

وی با انتقاد از دولت در امر فرهنگ، تصریح کرد: در دوران دولت های مختلف با توجه به وظیفه ذاتی امامت جمعه استان به ارائه انتقادهایی چه در این دولت و چه در دولت قبل پرداخته‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تبدیل ارزش ها به ضد ارزش، تأکید کرد: سمت و سویی که امروز در مسأله فرهنگ مشاهده می شود، تبدیل ارزش به ضد ارزش ها است.

 

وی با تفکیک موسیقی حلال و حرام  همراه با اعراض از نگاه متحجرانه به مسائل، اذعان داشت: نمایان کردن کنسرت های موسیقی در کلان شهر ها مورد انتقاد است، امروز به جای نمایش فرهنگ قرآنی و ترویج آن به سمت و سوی ترویج کنسرت ها حرکت کرده ایم.

 

حجت الاسلام جلیلی با انتقاد از انتصابات اظهار داشت: در برخی انتصابات و حسن انتخاب تشکر و تقدیر داریم، اما در برخی دیگر از انتصابات شاهد انتصابات نابجا و غیر مربوط می باشیم. /854/پ202/ح

ارسال نظرات