۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۷۷۱۱۱
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد:

استکبارستیزی از جلوه‌های استقلال خواهی ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد استکبارستیزی را یکی از جلوه های استقلال خواهی ایران دانست و گفت: بحث دفاع از استقلال بحث همیشگی ما است و استکبارستیزی به عنوان یکی از جلوه های استقلال‌خواهی باید در همه جنبه ها تحکیم شود.
وحيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، پیش از ظهر امروز در تالار شورای شهرداری با اشاره به پروژه مسجد گوهرشاد گفت: این واقعه تاریخی هر روز منابع فاخر آن از بین می رود و زمان را در این سال ها از دست داده ایم.

 

وی با اظهار تأسف از این که فرصت پرداختن به واقعه گوهرشاد را تاکنون از دست داده ایم، تصریح کرد: ظلمی که بعد از این واقعه به خاطر بی توجهی به آن ها شده است با ظلمی که رضاخان با آن ها کرد برابری می کند.

 

جلیلی به طرح جمع آوری اطلاعات واقعه گوهرشاد اشاره و اظهار کرد: ما این حرکت را آغاز و تا الان با 1400 نفر درباره خاطرات گوهرشاد در 30 استان و 19 شهر مصاحبه داشته ایم و 17 شهید گوهر شاد شناسایی شده اند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: اگر مشهد را به عنوان یک پایتخت فرهنگی می دانیم باید طرح ملی با محوریت مشهد داشته باشیم و واقعه گوهرشاد از جمله طرح‌های ملی است که باید برنامه گذاری و راهبردگذاری شود.

 

جلیلی از واقعه گوهر شاد به 7 سال دفاع مقدس تعبیر کرد و گفت: واقعه گوهرشاد از این جهت ممتاز است که یک نهضت فراگیر بوده و تنها به مشهد منتهی نمی شود و شهرهای مختلف خاطره نسبت به این نهضت داشته باشد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، افزود: ظرفیت عظیمی برای پرداختن به واقعه گوهرشاد در رسانه، تاریخ، هنر و سینما به عنوان نهضت مقاومت فرهنگی و مذهبی وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در هر شهر تمدنی اگر چنین کشتاری اتفاق افتاد و در یک شبانه روز صدها نفر را با این خشونت قتل عام کنند به اندازه یک موزه اثر فرهنگی وجود داشت. ما از هنر طبیعی توقع داشته و ما امروز یک تابلو،رمان و اثر فرهنگی نداریم و مبهوت در برابر این بایکوت عجیب نسبت به این واقعه هستیم.

 

جلیلی با بیان این که زمانی حداقل بیست سال نیاز است تا ابن  ظرفیت فرهنگی استحصال و سال های بعد منتقل شود، تصریح کرد: نیاز است در این زمینه نهادهای دیگر از جمله دانشگاه ها، رسانه و هنر به این جریان ملحق شوند و با همکاری یکدیگر دین خود را ادا کنیم.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد  با اشاره به نظرات برخی افراد که پرداختن به واقعه گوهرشاد را فاقد اولویت بیان می کنند گفت: مشهد فقط عمارت و آبادانی، توسعه از نظر پل و بلوک ساختمان نیست، بلکه باید به ماهیت فرهنگی توجه شود و واقعه گوهرشاد عمارت عظیمی در مشهد است.

 

وی افزود: فعالان فرهنگی، رسانه و اهل قلم باید عمارت باشکوه مسجد گوهرشاد را آباد کنند تا مردم با نگاه به آن برای جهت گیری و سبک زندگی امروز خود از آن بهره بگیرند.

 

جلیلی از امضاء تفاهم نامه همکاری در زمینه برهنگی با نقاط مختلف کشور خبر داد و خاطرنشان کرد:هنرمندانی از سراسر کشور در حوزه های مختلف از جمله موسیقی، شعر و غیره در حال فعالیت هستند و امیدواریم که هر ماه یک اثر فاخر را معرفی کنیم.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد عنصر انقلاب را پایه عنوان و اظهار کرد: جریان های سیاسی مختلفی می آیند و مهم این است که ما اصول انقلاب را حفظ کنیم.

 

وی با بیان این که انقلاب پای استقلال فرهنگ و آرمانی خود ایستاده است، گفت: کسانی که علیه استقلال صحبت می کنند و در تلاش هستند استقلال را از نظر تئوری غربزده جلوه دهند، طرفداران رضاخان هستند.

 

جلیلی استکبارستیزی را یکی از جلوه های استقلال خواهی ایران دانست و تصریح کرد: بحث دفاع از استقلال، بحث همیشگی ما است و استکبارستیزی به عنوان یکی از جلوه های استقلال‌خواهی باید در همه جنبه ها تحکیم شود.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: با تمام تلاش هایی که در جهت تضعیف استقلال ما می شود و استقلال ایران اسلامی و استکبارستیزی انقلاب اسلامی با چه توطئه‌هایی با ظاهر موجه مورد هدف قرار گرفته و در فضای رسانه‌ای به آن ها حمله می شود، بنابراین پروژه هایی مانند گوهرشاد از این جهت، اهمیت مضاعف پیدا می‌کند./1310/پ202/ح

ارسال نظرات