۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۷۶۸۶۱
حجت‌الاسلام فقیهی:

استقامت در راه حق بارزترین مصداق نگاه توحیدی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مرز حق و باطل بسیار کوتاه و سخت است و هر کسی نمی‌تواند در این راه ثابت قدم باشد، گفت: استقامت در راه حق یکی از بارزترین مصداق‌های نگاه توحیدی است
استقامت در راه حق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فقیهی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که مرز حق و باطل بسیار کوتاه و سخت است و هر کسی نمی‌تواند در این راه ثابت قدم باشد، گفت: استقامت در راه حق یکی از بارزترین مصداق‌های نگاه توحیدی است.

 

وی افزود: عده‌ای با وجود این‌که معیارهای حق را قبول دارند ولی از ترس دشمن در بعضی از جاها نسبت به حق میدان را خالی کرده و در مقابل حق سکوت کرده و حمایتی از حق به عمل نمی آورند که این روش به شدت در قرآن مورد کراهت و سرزنش قرار گرفته است.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان مؤمن در همه شرایط نسبت به حق و حقیقت پایبند است و هرگز حتی اگر جان و مالش در خطر باشد دست از حق نمی‌کشد که امام حسین(ع) بارزترین مصداق استقامت در راه حق هستند و سایر انسان‌ها باید از ایشان الگوبرداری کنند.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به این که استقامت در راه حق از مهم‌ترین مصداق‌های توحید و پذیرش ولایت توحیدی است، افزود: کسی که خداوند را قبول داشته هرگز از چیزی به جز خدا نترسیده و حاضر نمی‌شود در مقابل غیر حق سر تعظیم فرود آورد.


وی با اشاره به این‌که کسانی که به بهانه مصلحت دست از استقامت در راه حق کشیده و با دشمنان سازش می‌کنند مصداق انسان‌های منافق صفت هستند، تصریح کرد: در میدان حق سازش بی‌معنا است و هر فرصتی که به علت سازش از بین برود دیگر قابل بازگشت نخواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: در آیات قرآن کریم انسان‌های مؤمن در راه حق مقاوم و ثابت قدم بوده و تنها خداوند به این گروه از بشریت است که وعده پیروزی در مقابل دشمنان را می‌دهد همان‌گونه که در صدر اسلام با استقامت رسول خدا(ص) و مسلمانان بر آزارهای مشرکان اسلام توانست به یک دین جامع و جهانی در دنیا تبدیل شود.

 

حجت الاسلام فقیهی یادآور شد: کسی که در راه حق استقامت می‌کند تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و با خداوند معامله کرده و خداوند به چنین انسانی پاداش اولیای الهی را داده و چنین شخصی را در قیامت با پیامبران همنشین و همراه می کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات