۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۷۶۴۵۲
رییس شورای علمای پاکستان:

عمل به حقیقت آیات قران و سنت تنها را مقابله با افراط گرایی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای علمای پاکستان گفت: برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی، آگاهی جوانان به حقیقت آیات قران و سنت و عمل به آنها ضروری است.
محمود حافظ محمد طاهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود حافظ محمد طاهر رییس شورای علمای پاکستان روز گذشته (پنجشنبه) در دومین روز از برگزاری کنفرانس بین المللی «اسلام برضد افراط گرایی دینی و تروریسم» اظهار داشت: برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی؛ آگاهی جوانان به حقیقت آیه های قران و سنت و عمل به آنها ضروری است و باید مراقب بود که جوانان فریب افکار و اندیشه ها افراطی را نخورند.

 

وی در مورد تاجیکستان نیز اظهار داشت: در دوشنبه با مردم صحبت کرده و با روحانیان تاجیک نیز صحبت داشته و باید بگویم که نظر من درباره مردم تاجیکستان، دولت و رییس جمهوری کاملا تغییر یافت.

 

رییس شورای علمای پاکستان همچنین گفت: تا قبل از این سفر باور نداشته است که اسلام در تاجیکستان چنین جایگاه و منزلتی داشته و مسلمان ها چنین شرایطی دارند.

 

رییس شورای علمای پاکستان با اشاره به اینکه همکاری با روحانیان تاجیکستان بیشتر خواهد شد، تاکید کرد که دانشگاه های پاکستان تنها بر روی دانشجویانی باز است که از راه قانونی و از طریق دولت برای تحصیل به این کشور می روند.

 

کنفرانس بین المللی «اسلام برضد افراط گرایی دینی و تروریسم» از روز چهارشنبه به مدت دو روز در شهر دوشنبه برگزار شد.

 

در این کنفرانس که به همت کمیته دین، تنظیم سنت ها، جشن و مراسم ملی تاجیکستان برگزار شد آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و علمای دینی و شخصیت های مذهبی 15 کشور جهان از جمله مصر، جمهوری آذربایجان، افغانستان، هند، پاکستان و روسیه حضور داشتند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات