۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۷۶۳۸۵
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

انتشار مطالب شخصی افراد در فضای مجازی گناه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با انتقاد شدید از رفتار برخی از افراد در فضاهای مجازی، گفت: متأسفانه عده‌ای با انتشار مطالب شخصی افراد مختلف با آبروی آن‌ها بازی می‌کنند که این کار بسیار ناپسند و از گناهان بزرگ است.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، شامگاه پنج‌شنبه یکم مرداد‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: بنا بر آیات قرآن خداوند خود را «حکیم» می‌نامد، از منظر و دیدگاه متکلمین حکیم فردی است که تمام افعال و رفتارش با یک هدف و غرض انجام می‌شود، بر این اساس نیز می‌توان به این موضوع توجه داشت که آسمان و زمین و سایر مخلوقات نیز با یک هدف و نیت آفریده شده‌اند.

وی افزود: جهان بینی اسلامی بر این اصل برقرار است که انسان دو نوع زندگی دارد، یکی زندگی دنیوی و دیگری زندگی در آخرت که تماما بسامدی است از اعمال انسان در دنیا.

استاد اخلاق، گفت: عمل در آخرت بسیار مهم است، حتی اگر عمل به اندازه یک ذره نا‌چیز هم باشد انسان با عمل خود ملاقات می‌کند، به‌طور کل می‌توان گفت که در قیامت فرد با تمام اعمال خود اعم از خوب و بد دیدار خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که خداوند در سوره قاف به صراحت گفته است پایان کار بدکاران جهنم است، ادامه داد: در سوره قاف عاقبت کار کافران و بدکاران جهنم ترسیم شده است، ضمن این‌که در قیامت افراد بد‌کار جهنمی شدن خود را به گردن شیطان می‌اندازند و حتی با وی دعوا هم می‌کنند، اما خداوند به آن‌ها می‌گوید که من راه سعادت را نشان داده بودم و حالا باید به جهنم بروید.

رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان این موضوع که بهشت مراتب مختفی دارد، تصریح کرد: یکی از بهترین مراتب بهشت فردوس است، جایی که بهترین باغ‌های الهی در آن‌جا مستقر شده است، این جایگاه نصیب کسانی خواهد شد که در زندگی خود در راه و با یاد خداوند شب زنده‌داری کرده باشند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی به دارالسلام و دارالمتقین در بهشت اشاره و خاطر‌نشان کرد: درالسلام در بهشت مخصوص اولیای الهی و دوستان ایشان است، جایی که در آن افرادی زندگی می‌کنند که در زندگی خود به یکدیگر رحم کرده‌اند، دارالمتقین نیز به افرادی تعلق دارد که اهل تقوا هستند و در دنیا با یاد خدا زندگی کرده‌اند.

وی در مورد راز رفتن به بهشت از زبان پیامبر(ص)، گفت: کسانی که دروغ نمی‌گویند، وفای به عهد دارند، عفت پیشه می‌کنند، به دنبال شهوت نیستند، از حرام چشم پوشی می کنند و زوری گویی نمی‌کنند از منظر رسول خدا(ص) به بهشت می‌روند.
 
استاد حوزه علمیه در پایان با انتقاد شدید از رفتار برخی از افراد در فضاهای مجازی، تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای با انتشار مطالب شخصی افراد مختلف با آبروی آن‌ها بازی می‌کنند که این کار بسیار ناپسند و از گناهان بزرگ است./856/پ202/ی

ارسال نظرات