۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۷۶۳۶۰
آیت الله نجفی:

یاری رزمندگان و خانوادهای آنان واجب است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، کمک به رزمندگان و خانواده‎هایشان را واجب شرعی دانست.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي از مراج تقليد نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف، در سخنانی که به نیابت از این مرجع تقلید در پنجمین همایش فرهنگی السفیر از امروز در کوفه آغاز به کار کرد، قرائت شد بر ضرورت حمایت و پشتبانی از خانواده‎های بسیج مردمی تاکید کرد.


حضرت آیت الله نجفی کمک به رزمندگان و خانواده‎های آنان را واجب شرعی دانست و افزود: هیچ عذر و بهانه‎ای در عدم حمایت و پشتیبانی از خانواده‎های شهدا و مجروحان بسیج مردمی قابل قبول نیست.


این مرجع تقلید با اشاره به اقدامات جریان‎های تروریستی در منطقه گفت: عراق امروزه با مشکلات فراوان و گوناگونی که یکی از مهمترین آن‎ها تروریسم است، دست و پنجه نرم می‎کند. تروریسم با جذب نیرو از کشورهای مختلف با داشتن بغض و کینه نسبت به مقدسات دین به جنایت در عراق می‎پردازند.


وی تصریح کرد: مرجعیت با صدور فتوای جهاد کفایی مردم را به دفاع از کشور تشویق کرد و به برکت خون سید شهدا امام حسین (ع) که در جان رزمندگان نفوذ کرده و یاری خداوند تعالی، پیروزی بر دشمنان نزدیک است.


حضرت آیت الله نجفی در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه کوفه و تاریخ آن اشاره کرد و گفت: کوفه با تاریخ و جایگاه مذهبی که دارد باید به آن توجه شایانی شود.


وی ادامه داد: ائمه معصوم(ع) در دوران خلافت ظالمان به کوفه توجه خاصی داشتند بنابراین با توجه به مقدس بودن این شهر و مجاورت با نجف اشرف باید به آن اهتمام و رسیدگی بیشتری شود./994/ب902/د

ارسال نظرات