۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۷۶۰۶۹
استاد حوزه علمیه قم:

نفاق چهره تحریف شده‌ای را از دین ارائه می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که نفاق از مهم‌ترین حربه‌های شیطان برای گسترش گمراهی عمومی در جامعه است، گفت: هدف نفاق در جامعه ارائه چهره تحریف شده و بی‌خطر از دین است.
نفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س)با اشاره به این‌که نفاق یکی از مهم‌ترین حربه های شیطان برای گسترش گمراهی عمومی در جامعه است، گفت: هدف نفاق در جامعه ارائه چهره تحریف شده و بی خطر از دین است.

 

وی افزود: نفاق در لباس دین وارد جامعه عمومی می‌شود و سعی می‌کند با پایبندی ظاهری به دین جلوه‌های ناب و ظلم ستیز دین را زیر سؤال ببرد و یک چهره تحریف شده از آن ارائه دهد که دین را یک امری فردی و شخصی جلوه داده و سعی دارد به مردم نشان بدهد که نباید خود را با آموزه های دینی تطبیق دهند بلکه این دین است که باید خود را با نیازهای مردم تطبیق دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نفاق به دنبال این است که دین ظلم ستیز را در جامعه امری فردی جلوه دهد و از سوی دیگر با نهایت زیرکی به مردم بقبولاند که اصل نیازهای آن‌ها بوده و دین فرعی است که برای نیازهای انسان به وجود آمده است.

 

حجت الاسلام محمدی یکی از شاخصه های مهم نفاق را ابتلای عمومی جامعه عنوان کرد و گفت: منافق نه تنها خودش گمراه است بلکه سعی می‌کند سایر اعضای جامعه را هم گمراه کند.

 

وی باطل را حق جلوه دادن و حق را باطل جلوه دادن را از دیگر شاخصه های نفاق عنوان کرد و ادامه داد: منافق در درون سینه خود هیچ پاینبدی به دین نداشته و در خلوت علیه دین توطئه می‌کند در حالی که در ظاهر به اصول دین پایبند است به عبارت دیگر منافق ظاهر آٰرایی داشته و ظاهری دین پسندانه دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم ترویج شک و شبهه را در میان مردم از صفت‌های منافق عنوان کرد و افزود: منافق در خفا کارهای خود را انجام داده و هرگز آینده و گذشته روشنی درباره خود به مردم ارائه نمی دهد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این‌که منافق تنگ نظر بوده و سعی می کند مردم را نا امید کند، اظهار کرد: منافق انسان را از خدا ناامید کرده و سعی می‌کند انسان‌های ناامید را در مسیر شیطان و مستکبران هدایت کند.

 

وی گرایش همزمان به حق و باطل را دیگر صفت منافق عنوان کرد و یادآور شد: منافق منفعت پرست بوده و هر جا که منافعش ایجاب کند به حق گرایش داشته و هر جاکه منافعش در خطر باشد به سمت باطل متمایل می شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات