۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۹۱۶
استاد حوزه علمیه بابل:

رشد و تعالی جامعه در گرو تبعیت از فرامین رهبری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل یکی از مصداق های افزایش نعمات الهی را شکر گذاری به درگاه خداوند بیان کرد و گفت: سپاس نعمت هایی مانند ولایت فقیه تنها با زبان میسر نیست بلکه تبعیت محض و کامل از فرامین ایشان شکرگذاری عملی محسوب می شود.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در ادامه مباحث سبک زندگی دینی در مسجد جامع بیل پی بابل به بیان موانع نزول برکت در زندگی پرداخت و گفت: ناسپاسی قولی، عملی و اعتقادی در برابر انواع نعمتهای الهی موجب عدم نزول برکت در زندگی می شود.

 

وی با اشاره به آیه 211 سوره بقره با توجه به اظهار داشت: خداوند حضرت موسی(ع) را به معجزاتی همچون عصا، ید بیضا و آیات فراوان دیگر مجهز کرد و هم به سوی بنی اسراییل انواع نعمت ها را فرستاد اما بنی اسراییل با کفران این نعمت ها راه عذاب و کیفر الهی را برای خود باز کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به برخی از نعمت های خداوند برای بنی اسراییل اشاره و خاطرنشان کرد: برای بنى اسرائیل معجزات الهی از سوی حضرت موسی(ع)، نعمت نبوی، برتری بر عالمیان، رفع مشکلات اقتصادی، پیروزی و حاکمیت بر طاغوت همه نعمت و وسیله رحمت بود، لکن به وسیله کفرانشان همه را تبدیل به اسباب عذاب کردند.

 

وی افزود: ناسپاسی به نعمتهای الهی و کفران انها و سرپیچی از دستورات الهی و نافرمانی از حاکم الهی موجب عذاب های سخت الهی می شود و این تنها منحصر به بنی اسراییل نیست بلکه خداوند آن را برای عبرت بشریت بیان فرموده است.

 

حجت الاسلام تقی پور به برخی از عذاب های خداوند بر بنی اسراییل به خاطر هر یک از گناهان آشکار خود و مقابله با نعت های الهی پرداخت و تصریح کرد: سرپیچی از دستور های خدا وپیامبر منجر به خشم خداوند از آنها شد و به عذاب های چون تیه و سرگردانی، مسخ و بوزینه شدن، کینه و دشمنی با یکدیگر، کشتن هم و دچار شدن به ذلت و مسکنت گرفتار آمدند.

 

وی ادامه داد: هرکس که نعمت الهی را تغییر دهد و شکر آن را به کفران ناسپاسی بدل کند، گرفتار عقوبت سخت خدا می شود و عقاب خداوند شدید است.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با بیان این که هرکس نسبت به آیات و نعمت های الی متمرد و ناسپاس باشد همانند بنی اسرائیل به کیفر سخت الهی معذب خواهد شد، گفت: عذاب های بنی اسرائیل اثر تمرد و ناسپاسی آنان در برابر آیات و نعمت های الهی بود و این حکم اختصاصی به گذشتگان از یهود، نصارا یا امت های دیگر ندارد بلکه طبق سنت الهی هرکس نسبت الهی هرکس نسبت به آیات و نعمت های الهی تمرد و کفران داشته باشد، به عقوبت سخت خدا گرفتار می شود.

 

وی با بیان نعمت های الهی در جامعه امروز اسلامی بر لزوم توجه و سپاسگذاری این نعمات تاکید کرد و افزود: سیادت و آقایی بین المللی، الگو جهانی بودن برای مظلومان جهان، نعمت تأثیر گذاری بر افکار و روح آزادگان جهان با وجود این همه سیطره ظالمانه غرب بر جهان از نعمت های بزرگ خداوند برای ملت ما در حوزه جهانی است.

 

حجت الاسلام تقی پور به برخی دیگر از نعمت های خداوند بر ملت ایران پس از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: نعمت وحدت و همدلی، امنیت با توجه به اوضاع آشفته منطقه، برپایی نماز جمعه و جماعت با آن برکات، نعمت ولایت فقیه، نعمت سلامت و عدم نیاز به دیگران در امورات شخصی و جزیی از نعمت هایی هستند که باید آنها را همواره به یاد بیاوریم و شکرگذار الهی باشیم.

 

وی یکی از مصداق های افزایش نعمات الهی را شکر گذاری به درگاه خداوند بیان کرد و ادامه داد: هم در زبان و هم در عمل باید قدر دان نعمت های خوب خداوند بود زیرا سپاس نعمت هایی مانند ولایت فقیه تنها با زبان میسر نیست بلکه تبعیت محض و کامل از فرامین ایشان شکرگذاری عملی محسوب می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات