۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۵۷۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برگزاری کنسرت در دانشگاه ها سبب کمرنگ شدن ارزش ها و آرمان ها می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برگزاری کنسرت های گناه آلود در محیط های دانشگاهی سبب کمرنگ شدن ارزش ها و آرمان های اسلامی در بین دانشجویان می شود.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست شوراي اداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در جمع مدیران و مسؤولان این استان، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان آموزش عالی کشور، اظهار کرد: همان گونه که رهبری نیز تأکید کردند باید به مسائل فرهنگی و تهذیبی دانشجویان و فضای دانشگاه ها توجه بیشتری شود.

 

وی با انتقاد از برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت های موسیقی در سالن ها و اماکن دانشگاهی، افزود: دانشگاه جای تولید علم و معنویت افزایی بوده و نباید در این مکان کنسرت های گناه آلود برگزار شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به این توجیه که جوانان و دانشجویان ایرانی افسرده بوده و می بایست با برگزاری کنسرت آن ها را از افسردگی خارج ساخت، تصریح کرد: افسردگی جوانان ایرانی صحت نداشته و نباید به بهانه تولید نشاط، محیط های علمی و دانشگاهی به این گونه سرگرمی های گناه آلود، آلوده شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که برگزاری کنسرت های موسیقی در دانشگاه ها مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه محل درس خواندن، تولید علم و پیشرفت کشور بوده و برگزاری کنسرت های گناه آلود در محیط های دانشگاهی سبب کمرنگ شدن ارزش ها و آرمان های اسلامی در بین جامعه دانشگاهی می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر لزوم به کارگیری اساتید و نیروهای ارزشی و خودداری از استفاده از عناصر نامطئمن در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، اظهار کرد: همان گونه که رهبری فرموده اند باید در بدنه دانشگاه ها و مراتب استادی، از نیروهای ارزشی و متدین استفاده شود چرا که افراد پایبند به ارزش های اسلامی و انقلابی، دانشجویانی اسلامی و متدین را برای آینده کشور و نظام اسلامی تربیت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر فراهم کردن فضای مناسب برای فعالیت تشکل های اسلامی و فرهنگی در دانشگاه ها، افزود: باید مسؤولان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با سیاست گذاری درست، تشکل های مذهبی و انقلابی را در محیط دانشگاه ها یاری کنند.

 

وی با بیان این که نباید تشکل های دانشجویی اسلامی در دانشگاه ها از سوی مسؤولان و مدیران دانشگاه مورد فشار و تضعیف قرار گرفته و یا در مسیر فعالیت آن ها، کارشکنی و سنگ اندازی شود، افزود: باید مسؤولان و دانشجویان دست به دست هم داده و محیط دانشگاه های کشور را به سوی پاکی و طهارت ببرند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: جوانان پاک و متدین و ارزشی فعال در تشکل های مذهبی دانشجویی، سلامت اخلاقی و فرهنگی دانشگاه ها را تضمین و صیانت کرده و همه وظیفه دارند از آن ها حمایت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نباید یک دانشجوی اسلامی و ارزشی به دلیل فعالیت در تشکلی انقلابی و مذهبی در دانشگاه، از سوی برخی اساتید اذیت شده و از نمره اش کم شود در حالی که بالعکس می بایست این دانشجو حمایت شده تا سایر دانشجویان نیز او را الگو قرار داده و برای ارتقای سلامت اخلاقی و فرهنگی دانشگاه تلاش کنند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات