۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۷۵۶۵۷
آیت الله صفایی بوشهری:

اسلام رحمانی برخی افراد همان اسلام لیبرال و آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که اسلام رحمانی برخی افراد همان اسلام لیبرال و اسلام آمریکایی است، گفت: برخی به دنبال مراوده با جهان سلطه و مماشات با اصحاب فتنه به اسم اسلام رحمانی هستند.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري - نماينده ولي فقيه در استان بوشهر جلسه تفسير قرآن آيت الله صفايي بوشهري در بوشهر
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان و تشکل های دانشجویی و تاکید ایشان بر این که مبارزه با آمریکا و استکبار تعطیل بردار نیست، بلکه جزو مبانی انقلاب اسلامی است گفت: جوهره اسلام ناب محمدی دارای هندسه جامع در عرصه مبانی نظری و رفتاری است که یکی از اضلاع مهم آن استکبار ستیزی است؛ بنابراین حذف استکبارستیزی از منظومه الهی اسلام نشان از عدم شناخت اسلام توسط برخی است.
 
وی درباره دلیل تاکید رهبر انقلاب براین مسأله که مذاکره تنها در موضوع هسته ای است و جمهوری اسلامی ایران در موضوعات دیگری همچون یمن و سوریه با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، گفت: مذاکره با جهان سلطه برای حفظ منافع خود و وجود شرایط خاص است و در امور اضطراری باید به حداقل در امور اکتفا کرد.
 
نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با پرداختن به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجوبان و تشکل های دانشجویی مبنی بر اینکه نباید فضای فعالیت تشکل های انقلابی دانشجویی محدود شود، تصریح کرد: دانشگاه باید به شکل ولایی فضایی برای تحصیل علم و فعالیت های سیاسی و اجتماعی طراز انقلاب اسلامی باشد اما متاسفانه برخی که تا دیروز فریاد محدودیت غیر اصولی می زدند، امروز خود منادی و عامل محدودیت نیروهای ارزشی و انقلابی شده اند.
 
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب از برگزاری کنسرت های موسیقی و برنامه های مختلط به بهانه نشاط بخشی به محیط های دانشجویی گفت: دانشگاه باید محل تعالی علم، ایمان، تقوا و اخلاق باشد و اینگونه امور موجب دوری دانشجویان از فرهنگ اسلامی می شود.
 
امام جمعه بوشهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم بکارگیری اساتید و نیروهای ارزشی و خودداری از استفاده از عناصر نامطئمن در دانشگاه ها گفت: نقش اساتید در دانشگاه بسیار مهم است و انحراف و دگر اندیشی برخی از اساتید موجب انحطاط منظومه دانشگاهی خواهد شد.
 
آیت الله صفایی بوشهری در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اعلام شدن فتنه به عنوان خط قرمز از سوی رهبری و هشدارهای صریح ایشان در این باره مبنی بر این که «عناصری که حوادث سال 88 را ایجاد کردند با جمهوریت و اسلامیت نظام مخالفت کردند و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند» چرا برخی مسؤولان و شخصیت ها در صدد قبح زدایی از فتنه و فتنه گران و تطهیر آنان هستند، تاکید کرد: هرکس از خط قرمز محکومیت فتنه عبور کند نشان از هم اندیشی و یا همیاری با فتنه گران دارد و این کار کمتر از گناه اصحاب فتنه نیست.
 
وی با اشاره به بکارگیری لفظ «اسلام رحمانی» از سوی برخی از افراد گفت: اسلام دین جامع است و در تمامی عرصه های زندگی برنامه و طرح رفتاری دارد؛ کسانی که به دنبال طرح اسلام رحمانی اند، در اندیشه اجرایی کردن منویات خود به اسم اسلام هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: اسلام رحمانی این افراد همان اسلام لیبرال و اسلام آمریکایی است؛ آنان به دنبال مراوده با جهان سلطه و مماشات با اصحاب فتنه به اسم اسلام رحمانی هستند./833/ت301/ج
ارسال نظرات