۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۷۵۰۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

نتیجه طرح اسلام رحمانی با روبکرد سازش با دشمن، تضعیف جبهه اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی محمدی گفت: اگر طرح اسلام رحمانی به معنی سازش با کفار و مشرکین دشمن دین و اسلام باشد، با حقیقت دین اسلام منافات دارد، این تفسیر لیبرالی از دین در راستای سازش و نفع طلبی با کفار است که نتیجه ای جز ضعف جبهه اسلام ندارد.
دين اسلام

حجت الاسلام کریم علی محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه مدنی تبریز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: «دین اسلام»؛ دین رأفت، رحمت، مودّت و دوستی است و پیامبر اسلام(ص) به عنوان رحمت برای عالمیان از جانب خداوند مبعوث به رسالت شده است، دین اسلام همراه با محبت و دوستی پایه‌‌گذاری شده و در اصل اولی، دین اسلام از خشونت و برخورد خشن بیزار و متنفر است.

 

وی ادامه داد: برای اثبات این مطلب، آیات قرآن و کتاب آسمانی مسلمانان و سیره عملی خود پیامبر اسلام(ص) و هم چنین دستورالعمل‌‌ها و بیانات پیامبر اسلام باید ملاحظه شود، چنان که مردم را به رعایت خلق خوش با مردم در آیات دعوت شده اند.

 

این استاد سطح عالی حوزه تبریز افزود: در آیه دیگر به پیامبر اسلام دستور به تواضع و فروتنی در مقابل مؤمنین را بیان می‌‌کند و دعوت به تواضع در برابر مؤمنان می کند و نیز در جای دیگر، خداوند به پیامبرش فرمان عفو و گذشت و مدارا را صادر می‌‌کند.

 

وی تصریح کرد: تولِی و تبرِی به دوستی با خدا و دوستان وی و دشمنی با دشمنان خدا اطلاق می شود، این دشمنی به این جهت است که به درون نظام ایمان مؤمنان نفوذ نشود و بر آنها سلطه پیدا نکنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه، تأکید کرد: تولی و تبری از فروع دینی اسلام به شمار می روند و هر مسلمانی باید با اهل حق دوستی کند و از اهل باطل بیزاری بجوید. که اوج این دوستی ها در اهل بیت (ع) است و اوج بیزاری جستن، از سران شرک و کفر است.

 

وی ابراز داشت: باید با اولیاى الهی دوستى کرد، با دشمنان خدا هم باید دشمنى کرد. و اگر «دشمنى» با دشمنان خدا نباشد، به تدریج رفته رفته، همان دشمنی ها عادی و طبیعی جلوه می کند و شخص خود در صف دشمنان اولیاء الهی در می آید.

 

حجت الاسلام علی محمدی ادامه داد: اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که تبری جستن از دشمنان الهی، به این معنا نیست که با تمام مخالفان فکر و اندیشه خود بجنگیم. خدای متعال در قرآن صریحا این مساله را بیان کرده است؛ خدا شما را از نیکى کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانى که در راه دین با شما پیکار نکردند، نهى نمى ‏کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر طرح اسلام رحمانی به معنی سازش با کفار و مشرکین دشمن دین و اسلام باشد، با حقیقت دین اسلام منافات دارد، این تفسیر لیبرالی از دین در راستای سازش و نفع طلبی با کفار است که نتیجه ای جز ضعف جبهه اسلام ندارد.

 

وی تصریح کرد: اگر معنای اسلام رحمانی این است که ما با دشمنانی که علیه اسلام، علیه ایران، علیه ملّت ایران، علیه پیشرفت ایران دارند تلاش میکنند، مدارا کنیم، این اسلام نیست. /854/ت302/ح

ارسال نظرات