۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۶۲۸
نشست پایانی هماهنگی وزاری خارجه ایران و 1+5 برگزار شد؛

ظریف و موگرینی: فصل جدیدی از امید در روابط بین الملل آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ نشست هماهنگی پایانی وزرای خارجه ایران و 1+5 با سخنرانی کوتاه خانم موگرینی و وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد و تا لحظاتی دیگر نشست جمع بندی نهایی در مرکز رسانه ای اتریش آغاز می شود.
مذاکرات هسته اي در وين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست پایانی علنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف 1+5 و وزیر امور خارجه کشورمان، تصریح کرد: از همه تشکر می کنم به خاطر کارهایی که انجام دادید.
 
وی با بیان این که فصل جدیدی در روابط بین الملل آغاز شده است، بیان کرد: با اتمام این جلسه برای نهایی کردن توافق به نشست پایانی می رویم و مسائل را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.
 
دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در سخنانی کوتاه گفت: از همه کسانی که این فرآیند را شروع کردند و ادامه دادند تا این که به راه حل برد ـ برد برسیم تشکر می کنم.
 
وی بیان کرد: این مساله می تواند افق های جدیدی برای غلبه بر مشکلات جامعه بین الملل ایجاد کند، این لحظه برای همه کامل نیست، اما کاری بود که می توانستیم انجام دهیم، امروز می توانست پایان امید درباره این مساله باشد اما فصل جدیدی را از امید آغاز کرده ایم.
 
دکتر ظریف یادآورشد: از همه همکاران تشکر می کنم که کارهای بسیاری انجام دادند، از نمایندگان سابق اتحادیه اروپا و بویژه خانم موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کلیه افراد حاضر در مذاکرات نیز تشکر می کنم.
 
گفتنی است، ادامه این نشست پشت درهای بسته انجام می شود.
 
تا لحظاتی دیگر قرار است نشست جمع بندی نهایی در محل رسانه ای اتریش برگزار شود و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان این متن را قرائت خواهند کرد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات