۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۷۴۱۹۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی:

ورود بانوان حوزوی به مسائل زنان به ویژه مسأله حجاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعودی نیا به لزوم ورود حوزه‌های علمیه خواهران به مسائل زنان اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران بهترین و بزرگ‌ترین ظرفیت در فرهنگ سازی و ترویج امر حجاب است.
خواهران مبلغه
حجت الاسلام مسعودی نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجاب و عفاف را از ضروریات دین اسلام عنوان کرد و گفت: رعایت حجاب مصون ماندن جامعه را از آسیب های فراوان را در پی دارد، حجاب سبب امنیت اجتماعی و اخلاقی است.
 
وی ادامه داد: در روایات اسلامی وارده شده است که هرکس خطای بیشتری داشته باشد، حیاء او کمتر می شود و ترس از عذاب الهی در او کمرنگ می شود، چنین انسانی در کثرت خطا قلبش خواهدم رد؛ «مات قلبه».
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، افزود: بی حجابی و بدحجابی، ریشه عمده مشکلات اجتماعی و اخلاقی است به طوری که حجاب تضمین کننده امنیت روانی جامعه است.
 
وی وجوب حجاب اسلامی را سبب دست‌یابی به تزکیه‌ نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی عنوان کرد و اظهار داشت: تمام جامعه در این باره مسؤول‌اند، نباید از امری به این اهمیت غفلت کرد، مسؤولان موظفند، حوزه های علمیه مؤظفند، رسانه ملی مؤظف است، همه باید در این مورد احساس وظیفه کند.
 
حجت الاسلام مسعودی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ورود حوزه‌های علمیه خواهران به مسائل زنان اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه خواهران بهترین و بزرگ‌ترین ظرفیت در فرهنگ سازی و ترویج امر حجاب است.
 
وی ادامه داد: بانوان حوزوی با توجه به این اصل اساسی در امر تبلیغ می‌توانند با بیان آسیب های اجتماعی، کاهش امنیت روانی و مضرات بی‌حجابی و بدحجابی در این امر مهم ایفای نقش کنند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بانوان به جهت ارتباط موثرتر در این امر از وظیفه بالاتری برخوردارند، بانوان در وردود به مسائل زنان راحت‌تر بوده و تأثیر عمیق تری خواهند گذاشت./854/ت302/ح
ارسال نظرات