۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۷۳۹۲۳
مدیر حوزه علمیه فاطمیه چیذر:

کمرنگ جلوه‌دادن حجاب و عفاف در جامعه اسلامی دشمنان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) چیذر گفت: امروز در جامعه مسأله حجاب را کم‌رنگ جلوه می‌دهند و گفته می‌شود حجاب لازم نیست، دلت پاک باشد این امری بسیار اشتباه است و طراح این حرف دشمنان اسلام هستند.
عفاف و حجاب

سید انسیه هاشمی علیا، مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) چیذر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مفهوم  عفاف و حجاب در متون دینی، گفت: نخستین و بالاترین حق در عالم حق‌الله است که رعایت نکردن آن ظلم محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که رعایت نکردن حقوق دیگران ظلم است، افزود: ظلم شدت و ضعف دارد که هر چقدر ظلم بالاتر و عظیم‌تر باشد حق نیز به همان نسبت ضایع می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) چیذر با اشاره به این‌که خداوند اعظم حقوق را دارد، بیان داشت: خداوند بزرگ‌ترین حق را بر بندگان خود دارد، بنابراین ظلم در حق خداوند از بزرگ‌ترین ظلم‌ها است؛ از مصادیق ظلم به خداوند رعایت نکردن احکام الهی و دستورات قرآن است.

 

هاشمی علیا با اشاره به این‌که حجاب یکی از احکام الهی است که اگر رعایت نشود به خداوند ظلم شده است، اظهار داشت: حجاب یکی از احکام و دستورات الهی است که اگر رعایت نشود ظلم به خداوند است، خداوند در قرآن مسأله حجاب را مطرح کرده است.

 

وی با اشاره به سفارش حجاب در قرآن، تصریح کرد: در قرآن به مسأله حجاب بسیار سفارش شده که مردها مراقب چشم‌های خود بوده و زن‌ها نیز خود را از چشم نامحرمان بپوشانند؛ همچنین دستور داده که زنان زینت‌های خود را از چشم نامحرمان بپوشانند.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) چیذر با اشاره به این که خداوند زینت و آراستگی را نهی نمی‌کند، بیان داشت: خداوند در قرآن زینت و آراستگی را نهی نمی‌کند، بلکه آنچه مذمت و نهی شده تبرج و آشکار کردن زینت زنان در مقابل نامحرم است که سبب تحریک مردان با دل‌های مریض شود.

 

وی با اشاره به آثار رعایت حق الله در دنیا و آخرت، عنوان کرد: رعایت نکردن حق خداوند ظلم است که  اثر دنیوی و  اخروی دارد که از نظر دنیایی راه هدایت برای انسان بسته می‌‌شود، زیرا خداوند در قرآن فرموده: من قوم ظالم را هدایت نمی‌کنم.

 

هاشمی‌علیا با بیان کلامی از قرآن، گفت: خداوند در قرآن میفرماید: از درگاه من مطرود می‌شود هر کسی که در حق خداوند ظلم کند و در قیامت برای آنها عذاب دردناک است.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) چیذر با اشاره به این که در حال حاضر در جامعه مسأله حجاب را کم‌رنگ جلوه می‌دهند، افزود: در حال حاضر در جامعه مسأله حجاب را کم‌رنگ جلوه می‌دهند و گفته می‌شود حجاب لازم نیست دلت پاک باشد این امری بسیار اشتباه است و طراح این حرف دشمنان اسلام است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مصادیق عفاف مسأله حجاب و پوشش است و حجابی که خداوند دستور داده حق الله است که ما نباید نسبت به این حق بیتوجه باشیم./807/ت302/ح

ارسال نظرات