۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۲۷۳۰۱۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش مالیات در تحقق اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که برای آبادانی کشور و شهرمان نباید به دشمن دل بست، گفت: به یقین پرداخت مالیات نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و عمران و آبادانی کشور خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه، 16 تیرماه، در همایش «مالیات و اقتصاد مقاومتی» با عرض تسلیت ایام شهادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) اظهار داشت: اگر بخواهیم ماه مبارک رمضان را در یک جمله خلاصه کنیم، همین بس که بگوییم رمضان ماه تقویت باورمندی است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سخنی از امام علی(ع) تصریح کرد: مولای متقیان پس از شخص پیامبر عظیم‌الشان اسلام دومین شخص در جهان آفرینش است که دیگر نمونه وی خلق نشد و نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که مردمانی که در زمان زندگی امام علی(ع) زندگی می کردند، به دلیل تنگ‌نظری و حیله‌گری چشم دیدن آن امام فرزانه را نداشتند، خاطرنشان کرد: سنگ دلان آن دوران به جای این که قلبشان از محبت آن بزرگوار پر شود، مملو از کینه و خباثت بود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که حکومت داران در هر پست و مقامی که هستند باید در راستای آبادانی زندگی مردم کوشش کنند، اذعان داشت: مالیات از زندگی مردم فقیر کسب نمی‌شود.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی ای نکه مالیات کسب نمی‌شود مگر در سایه آبادانی، در نتیجه برای کسب درآمدهای مالیاتی ابتدا باید بستر آن را در میان مردم ایجاد کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که برای آبادانی کشور و شهرمان نباید به دشمن دل بست، گفت: به یقین پرداخت مالیات نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و عمران و آبادانی کشور خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مالیات یک کارکرد بودجه‌ای دارد، یک کارکرد اقتصادی و یک کارکرد اجتماعی، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر به مالیات تنها با کارکرد بودجه‌ای نگاه می شود، در حالی که مالیات باید کارکرد اقتصاد ملی و اجتماعی داشته باشد تا مانند روغن روان کننده چرخ‌های اقتصاد، نقش خود را ایفا کند و از سوی دیگر در نظام تأمین اجتماعی با باز توزیع و کمک به اقشار کم درآمد و حمایت از تولید، اقتصاد را در مسیر درست هدایت کند.

 

وی با تأکید بر این که قوانین مالیاتی نباید شکننده و سلبی باشد، گفت: باید بتوانیم ابزار مالیات را در اختیار اقتصاد ملی قرار دهیم و در هنگامی که لازم است معافیت‌ها را بسط و گسترش بدهیم اما این بدان معنا نیست که اگر 10 سال پیش معافیت هایی را اعمال کردیم، این معافیت‌ها ادامه‌دار باشد، بلکه بر اساس مقتضای زمانی و وضعیت اقتصادی انعطاف لازم را در جهت تحقق عدالت دارا باشد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات