۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۷۲۷۳۹
امام جمعه اهر:

بندگی، حفظ حریم الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده بندگی را حفظ حریم الهی عنوان کرد و گفت: اگر انسان خود را در محضر خداوند متعال ببیند از معاصی پرهیز می کند.
رمضان

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه اهر، امروز در برنامه «اوباشدانلیق» شبکه سهند، بندگی را حفظ حریم الهی عنوان کرد و گفت: بندگی یعنی حفظ خود از حلال و حرام الهی و دوری از معاصی و گناهان، بنده کسی است که خود را از فحشا و منکر دور نگاه دارد.«لانَخْطُوَ بِاَقْدامِنا اِلى‏ مَحْجُورٍ.»

 

وی ادامه داد: اگر انسان خود را در محضر الهی ببیند، از معاصی و گناهان پرهیز می کند، خود را از گناه دور و در ارتکاب معاصی شرم می کند.

 

امام جمعه اهر افزود: انسان در این عمر کوتاه از معصیت پروردگار و تناول لقمه حرام پرهیز کند، «حَتّى‏ لا تَعِىَ بُطُونُنا اِلاّ ما اَحْلَلْتَ» عمر انسان به قدری کوتاه است که هنگام مرگ با خود خواهد گفت که اگر می دانستم حتی برای خود سرپناهی هم نمی ساختم.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال برنامه‌ی عملی برای بهره‌برداری از این ماه مبارک هستند، دنبال چیزهای عجیب و غریب و پیچیده‌ نباشند. از همین‌جا است که انسان می‌رسد به آنجایی که باید برسد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: حضرت در ادامه دعا می فرماید؛ «وَ لَا تَنْطِقَ أَلْسِنَتُنَا إِلَّا بِمَا مَثَّلْتَ»، زبان ما گشوده نشود، جز برای آنچه که تو بر ما واجب و لازم کردی و فقط سخنی را که واجب است، بگوییم.

 

برنامه‌ی اصلی خودمان را در ماه مبارک رمضان، مراقبت و حفاظت از اعضا و جوارحمان در برابر گناهان قرار بدهیم، چنانچه حضرت در ادامه می فرماید؛ «وَ لَا نَتَکَلَّفَ إِلَّا مَا یُدْنِی مِنْ ثَوَابِکَ، وَ لَا نَتَعَاطَى إِلَّا الَّذِی یَقِی مِنْ عِقَابِکَ»، فقط مشغول بندگی تو باشیم و از آنچه گناه و معصیت محسوب می‌شود، خودداری کنیم./854/پ203/ب4

ارسال نظرات