۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۲۴۹۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

شب های قدر فرصتی برای خودسازی و جبران گناهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که شب های قدر فرصتی برای خودسازی و جبران گناهان است، گفت: شب های قدر تجلی توحید است که باید مورد توجه قرار گیرد و فرصت مناسبی است تا مبلغان مسائل و مشکلات اجتماعی را با مردم در میان بگذارند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: خداوند برای این که بندگان خویش را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد، شب‌های پر فضیلت قدر را قرار داده است.

 

وی با اشاره به روایات افزود: شب های جمعه نیز در ایام سال از اهمیت بالایی برخوردار هستند، در این شب‌ها ملائکه‌ای از شب تا صبح ندا می‌دهند آیا بنده‌ای گناهکار هست که خداوند گناه آنان را بیامرزد و یا حاجتمندی هست تا حاجت او برآورده شود.

 

حجت الاسلام مبلغی، شب های قدر را فرصتی برای خودسازی و جبران گناهان دانست و افزود: هر عملی که انسان در این شب ها انجام دهد، پاداش و اجر فراوانی دارد.

 

وی با یادآوری به این که شب قدر برتر و بزرگ تر از هزار ماه است، اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مقدس و  شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به سخن پیامبر(ص) می فرمایند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود» خاطرنشان کرد: شب های قدر فرصتی مناسب برای این که خوبی ها را جایگزین بدی ها کرد.

 

وی شب قدر را فرصتی برای بازگشتن به سوی حضرت حق دانست و عنوان داشت: نباید از این امور معنوی غافل شویم.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به حضور آحاد مردم این ایام در مساجد افزود: این ایام فرصت مناسبی است تا مبلغان مسائل و مشکلات اجتماعی را با مردم در میان بگذارند.

 

وی تصریح کرد: با بیان معضلات و مشکلات اجتماعی، باید مردم جامعه را آگاه کرد و در جهت برطرف کردن و جلوگیری از گسترش این معضلات در جامعه جلوگیری کرد./9459/ت302/ح

ارسال نظرات