۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۷۲۴۶۷
امام جمعه اهر:

درک فضیلت رمضان در گرو روزه جوارح است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل به اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دورى از گناهان فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد.
ماه مبارک رمضان
به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه اهر، امروز در برنامه «اوباشدانلیق» شبکه سهند، گفت: پیامبر اکرم(ص) به زنى که با زبان روزه کنیز خود را دشنام مى داد، فرمود: چگونه روزه دارى و حال آن که کنیزت را دشنام مى دهى؟! روزه فقط خوددارى از خوردن و آشامیدن نیست.
 
وی افزود: حضرت امام سجاد (ع) در دعاى حلول ماه رمضان به درگاه خداوند عرض مى کند؛ به وسیله روزه این ماه یاریمان کن تا اندام هاى خود را از معاصى تو نگه داریم و آن ها را به کارهایى گیریم که خشنودى تو را فراهم آورد.
 
حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: حضرت فاطمه(ع) فرمودند «ما یصنع الصائم بصیامه اذا لم یصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه؛ روزه دارى که زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نکرده، روزه اش به چه کارش خواهد آمد».
 
وی ابراز داشت: امام سجاد(ع) در ادامه می فرماید؛ به وسیله روزه این ماه با گوش هایمان سخنان بیهوده نشنویم و با چشمانمان به دین لهو و لعب نشتابیم و تا دستمانمان را به سوى حرام نگشاییم و با پاهایمان به سوى آن چه منع شده ره نسپاریم و تا شکم‌هایمان جز آن چه را تو حلال کرده اى در خود جاى ندهد و زبان هایمان جز به آن چه تو خبر داده اى و بیان فرموده اى گویا نشود.
 
عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل به اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دورى از گناهان فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد.
 
وی اظهار داشت: درک فضیلت این ماه با انجام توبه نصوح و واقعى، عبادت، شب زنده‌دارى، درک فضیلت شب قدر ممکن خواهد بود، باید در این ماه به گونه اى خودسازى کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقى باشد و اثر آن تا ماه رمضان آینده، سال بعد ماندگار باشد./854/پ203/ح
ارسال نظرات