۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۱۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

برگزاری مراسم لیالی قدر در 1100 مسجد و حسینیه استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که با برنامه ریزی های صورت گرفته، مراسم احیای شب‌های قدر در هزار و 100 مسجد و حسینیه این استان برگزار می شود، گفت: قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، قرائت قرآن و عزاداری از جمله برنامه های شب های قدر است.
شب هاي قدر

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: شب قدر، شب نزول قرآن است و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی با بیان این که شب قدر، قلب ماه مبارک رمضان است، افزود: شب قدر بهتر از هزار ماه و شب نزول رحمت و برکات الهی است.

 

حجت الاسلام مهدوی برخی اعمال واجب در شب قدر را امری مهم در راستای درک فضائل این شب بزرگ بیان کرد و عنوان داشت: در شب قدر ملائکه اعمال بندگان همچون روزی و سلامتی آنان را در پرونده آنها ثبت می کنند.

 

وی با بیان این که هر انسانی باید خودش سرنوشت خویش را رقم بزند، اظهار داشت: باید با حضور در مساجد از این فرصت ها استفاده کنیم و با خودسازی خویش، زمینه سعادت خویش را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی لیالی قدر را تجلی معنویت دانست و ادامه داد: در این شب های سرنوشت ساز که شب توبه و نزول رحمت الهی است، باید با انجام اعمال خویش در جهت معنویت حرکت کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، مراسم احیای شب‌های قدر در هزار و 100 مسجد و حسینیه این استان  برگزار می شود.

 

وی با اشاره به حضور روحانیان، مداحان و سخنرانان برجسته در لیالی قدر در مساجد لرستان عنوان داشت: قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، قرائت قرآن، عزاداری از جمله  برنامه های شب های قدر است که درمساجد و حسینیه های استان با حضور روحانیان اعزامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مهدوی با یادآوری به حضور قشر جوان در مراسم شب های قدر خاطرنشان کرد: سابقه فرهنگی و دینی لرستان نقطه عطفی در حضور آحاد مردم این استان در مراسم سرنوشت ساز لیالی قدر است./9459/ت302/ح

ارسال نظرات