۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۷۲۱۰۹
آیت الله توکل:

تبعیت از ولایت فقیه یک تکلیف عمومی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه برلزوم تبعیت از مقام معم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: بر همه ما لازم است که تبعیت کامل از اوامر مقام معظم رهبری داشته باشیم و در این راه کوتاهی از ما نباید سر بزند.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد حوزه علمیه قم امروز در امامزاده عبدالله بابل به موضوع منازل سیر الی الله اشاره کرد و گفت: خداوند عالم دنیا را عالم اسباب و مسببات قرار داد تا انسان بر اساس آن با بر اساس اختیاری که خداوند به او داه است با برنامه ریزی سمت و جهت خود معین می کند.

 

وی اسباب در دنیا را در دو قسم بیان کرد و افزود: همه انسان ها می تواندن به برخی از اسباب ها دست پیدا کنند اما برخی از اسباب ها بر ای هر کس مقدور نیست.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در تشریح اسباب دست نیافتنی خاطرنشان کرد: بشر می تواند به هر مقدار که در علم پیشرفت نماید و اما به برخی از امور نمی تواند دسترسی پیدا کند و اظهار عجز از آن می کند که در اصطلاح به آن معجزه می گویند.

 

وی ادامه داد: خداوند معجزه هایی در بین انبیاء و اسبابی در بین مردم قرار داد تا قدرت خود و عجز بندگان از انجام آن را به رخ بکشد . آیت الله توکل به آیاتی از سوره آل عمران در خصوص معجزات حضرت عیسی اشاره کرد و افزود: شفای بیماران، زنده کردن مردگان، شفای کور مادر زاد و این معجزات تنها به اذن و اراده ی الهی از سوی پیامبران تحقق پیدا می کند اما خبر از نهان ها اعجاز نیست بلکه کسی که درون خود را از گناه پاک سازد، می تواند از نهان ها اطلاع پیدا کند.

 

آیت الله توکل با رد ادعای وهابیت که علم غیب را مختص خدا می داند، اظهار داشت: بر اساس نص صریح قرآن، حضرت عیسی از علم غیب بهره مند بود و در آیه سوره جن نیز خداوند به صراحت بیان می فرماید که اگر خدا از کسی راضی باشد این علم را عطا می کند.

 

این استاد خارج فقه حوزه علمیه به تشریح و تفسیر آیه الکرسی پرداخت و گفت: خداوند احاطه علمی را به کسی نمی دهد الا به آن مقدار که خودش بخواهد و این مطلب به راحتی از آیات قرآن قابل درک است.

 

وی با درخواست برای مناظره علمی در خصوص ادعاهای وهابیت، افزود: مباحث مطرح شده از سوی وهابیت بر خلاف نص صریح بسیاری از آیات قرآن است و اگر ادعایی دارند حاضر به مناظره عمومی و قضاوت مردم در این خصوص هستیم.

 

آیت الله توکل با بیان این که علم غیب موضوعی متفاوت از اعجاز است، تصریح کرد: علم قابل دسترسی است و خداوند برخی از علوم را به اهلش می دهد و دارندگان این علوم در تاریخ معاصر هم قابل  تصدیق هستند اما معجزه امری تنها از سوی خداوند است که با اذن توسط انبیا انجام می شد.

 

وی با بیان این که باید قدردان نعمت ولایت فقیه و حضرت امام خامنه ای باشیم، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ و عرفای نامی  مانند آیت الله بهاء الدینی و علامه حسن زاده همواره از مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام عصر(عج) با احترام یاد می کردند و افتخار می کردند که بر دستان ایشام بوسه بزنند.

 

آیت الله توکل دوری از حب دنیا را از ویژگی های برجسته مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: باید بر خودمان ببالیم که دارای رهبری فرزانه و بزرگی مانند آیت الله خامنه ای هستیم که بنا بر اظهار علامه حسن زاده که سه بار در همه عمرشان جستجو کردند، به اندازه هسته خرمایی حب دنیا نیافتند.

 

وی برلزوم تبعیت از مقام معم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: بر همه ما لازم است که تبعیت کامل از اوامر مقام معظم رهبری داشته باشیم و در این راه کوتاهی از ما نباید سر بزند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات