۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۷۲۰۶۲
حجت الاسلام مردانپور:

کاهش جرم و جنایت در ماه رمضان از برکات این ماه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صوفیان به برکات اجتماعی ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه انس و الفت میان مردم افزایش و میزان خشونت کاهش پیدا می‌کند و دل‌های مسلمان به هم نزدیک‌تر و نسبت به یکدیگر صمیمی تر می شود.
ماه رمضان

حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: ماه رمضان فرصت های فراوانی را در خود جای داده است، پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه به این فرصت ها اشاره می کند، «قد أقبل إلیکم شهر اللَّه بالبرکة و الرَّحمة و المغفرة.»

 

وی ادامه داد: برکت در ماه رمضان در تمامی جهات و ابعاد گوناگون جریان دارد، از جملات برکات این ماه متوجه جوامع مسلمان می باشد، در این ماه دل های مسلمان به هم نزدیک تر و نسبت به یکدیگر صمیمی تر می شود.

 

امام جمعه صوفیان افزود: از جمله برکات این ماه فعال‌تر شدن مساجد است، حتی مساجدی در طول سال از فعالیت راکد بوده اند در این ماه پر فضیلت فعال‌تر می شوند.

 

وی تصریح کرد: از جمله فرصت های این ماه، فرصت همدلی و همزبانی در این ماه است، برکات،  فیوضات و ویژگی های این ماه سبب نزدیکی دل ها، اتحاد و انسجام خاص میان مردم می شود.

 

حجت الاسلام مردانپور با بیان این‌که ماه رمضان بهترین فرصت نشر معارف دینی است، گفت: ترویج آموزه های دینی در این ماه به جهت حضور هر چه بیشتر مردم در مساجد و پای منابر وعاظ جلوه ای دیگر دارد.

 

وی ماه رمضان را ماه قرآن عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از جمله برکات این ماه شریف انس با قرآن کریم و فرصت فهم و آشنایی با مفاهیم قرآنی می باشد، در این فرصت مغتنمف مردم از جرعه های معرفت قرآن کریم  بهره منداند.


امام جمعه صوفیان اظهار داشت: از برکات این ماه کاهش جرم و جنایت است، آمار نیروی انتظامی شاهد بر این مدعاست، در این ماه نه تنها خشونت در جامعه کاهش می یابد، بلکه مهر ومحبت، صمیمت و الفت در جامعه هرچه بیشتر به چشم می یابد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمان مغتنم باید از فرصت خود سازی و تهذیب نفس استفاده کرد، این ماه، ماه خودسازی و تهذیب نفس است./854/ت302/ح

ارسال نظرات