۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۷۱۴۴۵
شاعر و پژوهشگر حوزوی مطرح کرد؛

خلق شعر و داستان‌ کودک و نوجوان نیازمند نظریه‌های جدید

خبرگزاری رسا ـ شاعر حوزوی در عرصه کودک و نوجوان گفت: باید تلاش شود شعرها و داستان‌های کودک و نوجوان با استفاده از نظریه‌های جدید و به‌روز خلق شوند و از اصول علمی شعر و داستان کودک پیروی کنند.
يحيي علوي فرد، شاعر حوزوي

به گزارش خبرگزاری رسا، یحیی علوی فرد، شاعر کودک و نوجوان که دو مجموعه شعرش را با عنوان‌های «دوست دارم عکاس بشم» و «تو هم خودت درختی» به انتشارات سوره مهر سپرده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه حوزه هنری گفت: نزدیک به سه سال است که این دو مجموعه به انتشارات سوره مهر تحویل داده شده است.
 
به گفته علوی فرد، مجموعه شعر «دوست دارم عکاس بشم» 10 شعر دارد که ویژه خردسالان و کودکان است.
 
وی با بیان اینکه این اثر درون‌مایه طنز و شوخی دارد، توضیح داد: برخی از شعرهای این مجموعه موضوعاتی از قبیل عکاسی کردن توسط خردسال را مطرح کرده و آن‌ها را با دنیای عکاسی آشنا می‌سازد.
 
این شاعر کودک و نوجوان درباره مجموعه شعر «تو هم خودت درختی» اظهار کرد: این مجموعه هم دارای10 شعر است که برای گروه سنی خردسالان و کودکان سروده شده است.در این اثر یک کودک با درخت مقایسه شده است و تلاش شده که کودک با این مقایسه هم خودش را بیشتر بشناسد و هم با درختان بیشتر آشنا شود.
 
علوی فرد در پایان از اینکه رشته ادبیات کودک در دانشگاه ها دایر شده است اظهار خوشحالی کرد و گفت: این حرکت برای شروع و پیشرفت در زمینه ادبیات کودک بسیار خوب و موثر است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه پژوهش ادبیات کودک ضعیف هستیم و داستان‌های کودک ما خیلی اصولی نیستند، افزود: آشنایی و نزدیک شدن شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان با نظریه‌پردازان ادبیات و تعلیم و تربیت به اصولی شدن کارهای تولید شده در این زمینه کمک می‌کند.
 
این شاعر کودک و نوجوان در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم شعرها و داستان‌های کودک و نوجوان با استفاده از نظریه‌های جدید و به‌روز خلق شوند و از اصول علمی شعر و داستان کودک پیروی کنند./918/د102/س

 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات