۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۳۳۱
مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد:

ماه رمضان فرصتی مناسب در جهت فقر زدایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان این که رسیدگی به فقرا و نیازمندان از مواردی است که باید در ماه مبارک رمضان مورد توجه آحاد مردم قرار بگیرد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب در جهت فقر زدایی است.
رمضان

حجت الاسلام لطف الله حیات الغیب، مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با روزه داری عنوان داشت: در این ماه پر برکت، وجود انسان باید روزه‌دار باشد.

 

وی افزود: فرد روزه‌دار باید آنچه را که خداوند امر فرموده مورد توجه قرار دهند و به دستورات الهی عمل کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) افزود: هر کس در ماه مبارک رمضان افزون بر انجام اعمال واجب، نماز مستحبی نیز به جا آورد، خداوند، برائت او را از آتش دوزخ خواهد نوشت.

 

حجت الاسلام حیات الغیب تأکید کرد: فرد روزه دار در کنار روزه داری، باید فکر و ذهن خویش را از آنچه که خداوند حرام کرده است، دور کند و به آنچه حلال است، عمل کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: روزه دار باید از گفتار و رفتارهای ناپسند، سخنان آزار دهنده و غیبت دوری کند.

 

حجت الاسلام حیات الغیب ماه مبارک رمضان را فرصتی بیان کرد که خداوند در اختیار انسان قرار می دهد و عنوان داشت: انسان باید در جهت رسیدن به کمال و تقویت ایمان خویش از این فرصت ها بهره مند شود.

 

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان این که تقوا مهم ترین نتیجه روزه داری است، خاطرنشان کرد: روزه داری بهترین فرصت برای تمرین تقوا و تقویت آن است.

 

وی در ادامه تقوا را بزرگ ترین ارزش انسان دانست و گفت: تقوا در فرهنگ قرآنی از ارزش بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام حیات الغیب رسیدگی به فقرا و نیازمندان را از دیگر مواردی بیان کرد که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد و افزود: این ایام بهترین زمان برای فقر زدایی در جامعه است.

 

وی با اشاره به سخن پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه که می فرمایند «تَصَدَّقُوا عَلی فُقرائِکُم وَ مَساکِینِکُم؛ بر فقیران و ضعیفان خود احسان و تصدق کنید»، بیان داشت: رسیدگی به فقرا و برطرف کردن نیازهای آنان در ماه مبارک رمضان بهترین درس اخلاق است./9459/ت302/ح

ارسال نظرات