۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۷۰۶۴۷
معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث:

قلب سلیم وسیله سعادت انسان در دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، گفت: در روز قیامت قلب سلیم تنها چیزی است که خداوند از انسان مطالبه می‌کند زیرا قلب سلیم تنها وسیله سعادت انسان در دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام سبحاني نيا، معاون فرهنگي دارالحديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، امروز در جلسه سخنرانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان در ابعاد گوناگون مورد خطاب پروردگار قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: قرآن می‌فرماید: ابراهیم شیعه نور بوده و برای ما قلب سلیم آورده است او بنده مخلص خدا بود.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: خداوند در آیه دیگر می‌فرماید روز قیامت مال و فرزند سودی ندارد مگر کسی که برای خدا قلب سلیم بیاورد، این آیه قرآن بیانگر عظمت قیامت است.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا، با اشاره به دو آیه قبل، اظهار داشت: در روز قیامت قلب سلیم تنها چیزی است که خداوند از من و شما مطالبه می‌کند زیرا قلب سلیم تنها وسیله سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

 

وی تصریح کرد: خداوند به بندگان خود تا ایام بلوغ آزادی می‌دهد اما زمانی که توانست خوب و بد را تشخیص دهد می‌فرماید: از حالا اختیار اعمال، روح، جان و قلب تو را به خودت واگذار کردیم ای انسان تو در برابر خود مسؤول هستی.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: خداوند انسان را مسؤول مراقبت از قلب خود کرده و راه این مراقبت را نیز عطا کرده است بسیاری از اعمال نیک مانند نماز، روزه و حج که خداوند به عنوان تکلیف برای بندگان خود مقرر کرده اگر آنگونه که پروردگار دستور داده انجام شود راه‌های مراقبت از قلب است.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به این‌که رحمت الهی می‌تواند انسان را از درجه حیوانی ارتقا دهد، گفت: زندگی در این دنیا صرفا خوردن و خوابیدن نیست برخی در این دنیا کاملا زندگی حیوانی دارند اما خداوند می‌خواهد ما از زندگی دنیا برای سعادت اخروی استفاده کنیم.

 

وی افزود: خداوند بعد از خلقت انسان به خود آفرین گفت زیرا او را کامل و بی‌نقص طوری آفریده که شایستگی کسب قلب سالم و رسیدن به معرفت الهی را دارد.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان خاطرنشان کرد: انسان با قلب خود می‌تواند غم یا شادی را درک کند قلب همان روح و جان انسان است که گاهی صیقل یافته و گاهی کدر می‌شود اگر صاف و صیقلی شود از عبادت لذت می‌برد اما اگر کدر شود ادراکات معنوی او پایین آمده و از عبادت خود لذت نمی‌برد.

 

امام صادق(ع) می‌فرماید: جایگاه قلب در جسم مانند جایگاه امام در جامعه است اگر درست کار کند سلامت می‌ماند در غیر این صورت بیمار می‌شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات