۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۷۰۴۲۲
رحیم پور ازغدی:

ترساندن جهان از اسلام انقلابی، هدف تشکیل گروه های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ رحیم پور ازغدی گفت: هدف این اسلام وحشی و خشن، ترساندن جهان از اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی است تا با دیدن هر کسی که حجاب یا ریش دارد و شنیدن کلماتی مانند «لاإله إلاالله»، جهاد، بیعت، شهادت و دولت اسلامی به یاد حیواناتی وحشی با احکام فقهی مسخره بیفتند.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در دومین روز از دوره ضیافت اندیشه سال 1394 دانشگاه امام رضا(ع) که در نیمه اول ماه مبارک رمضان برگزار می شود، به تبیین مسأله حیاتی بودن اراده و ارزش معنای خواستن در انسان بر اساس روایات پرداخت و گفت: روایات متعددی از امام حسن مجتبی(ع) موجود است که به تربیت اراده اشاره دارد.

 

وی افزود: فرق شیعه و غیر شیعه در بلد بودن حرف های خوب نیست، همه دنیا حرف های خوب را یاد دارند؛ تفاوت اصلی در نحوه زندگی است که قرآن روی اراده تأکید می کند و آن جا که می فرماید: «مَن کانَ یُریدُ الحَیاهِ الدّنیا...»،  از اراده یاد می کند و می گوید شما دو طیف هستید، عده ای آخرت را اراده کرده و آن را هدف گرفته اید و عده ای دنیا را، بقیه اش سرگرمی است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: علت این که ما این اراده را نداریم، ایمان به مبنای دیگری است؛ این که «آن چه من می خواهم حق است»، نه، «من کاری می کنم که حق باشد»؛ این تفکر که آن چه من می خواهم حق است، شمشیری است که از شمشیر چنگیز و موشک های صهیونیست ها و آل سعود بیش تر ضربه می زند چرا که آن ها به بدن ها ضربه می زند و روح را می توان در برابرشان حفظ کرد اما چیزی که روح فرد و جامعه را در دنیا و آخرت خراب می کند، انجام خواسته به هر قیمتی است.

 

رحیم پور ازغدی بر لزوم بررسی برنامه شیعه برای بینش و روش بشریت، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی که امام(ره) آن را ایجاد کردند و اولین نظام سازی و تمدن سازی با آرای مردم در مکتب اسلام شروع شد، کسی از انقلاب دینی مردمی در مسیر مکتب یاد نمی کرد و حتی بحث نظری اش هم حذف شده بود اما بعد از امام(ره) و انقلاب و به برکت شهدا، گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمان غالب در جهان اسلام و مسأله اصلی در کل جهان تبدیل شده و اتفاقات روز از مصر تا سودان و از آسیای میانه تا یمن جزو آثار مستقیم و غیر مستقیم انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: دشمنان در برابر اسلام انقلابی دو اسلام طراحی کردند، یکی اسلام متحجر که نمونه جدیدش داعش است و دیگری اسلام غیر سیاسی، غیر رادیکال، لیبرال، معتدل و اروپایی که نمونه آن را ترکیه معرفی کردند و قرار بود توسط آن ها، اسلام انقلابی سیاسی که پرمش را امام(ره) بالا برد، محو شده و جاذبه اش را از دست بدهد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: پروژه داعش قطعا پروژه ای آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی است که با کمک رژیم های منطقه از جمله ترکیه، قطر، عربستان حمایت می شود و با وجود این که  رییس جمهور ترکیه در سفر اخیر به ایران گفت: «من داعش را کافر می دانم» اما در عمل مشخص است که این اتفاقات از جانب آن ها است.

 

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: اسلام وهابی آل سعود مانند تشیع لندنی طرفدار جدایی دین از سیاست بود اما وقتی دیدند جذبه انقلاب اسلامی آنقدر زیاد شده که جوانان مسلمان به اهل بیت(ع) گرایش پیدا می کنند، گفتند اسلام انقلابی بدلی بسازیم و به این ترتیب جریان تکفیری سیاسی در افغانستان راه افتاد که پس از مدتی کمانه کرد و بخشی از رهبری القاعده از کنترل آمریکا و عربستان خارج شد و تبدیل به دو جریان شد.

 

وی افزود: یکی از این دو جریان می گفت: «دشمن ما آمریکا و غرب است، نه شیعه» و البته در تمام 15 سال اخیر ضعیف و ضعیف تر شد و جریان دیگر که از طریق پاکستان،امارات و ترکیه و غیره پول می گرفتند، در 15 سال اخیر مدام با پول، رسانه، آموزش و تبلیغات تقویت می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز تعریف شیعه مسأله اصلی در جهان شده است و تعریف های من در آوردی از آن ارائه داده و چیزهایی را به شیعه نسبت می دهند که هیچ شیعه حقیقی به آن معتقد نیست.

 

رحیم پور ازغدی در تشریح مجموعه گروه های تشکیل دهنده داعش خاطرنشان کرد: آن هایی که در عراق و سوریه درگیر شده اند، نیروهای بعثی هم هستند که دین و ایمان ندارند، چندهزار نفر هم فقط برای پول آمده اند و چند هزار نفر هم جوانان متدین سنی هستند که تحلیل سیاسی از مسائل ندارند و نمی دانند که حماس سنی و شیعه حزب الله با دشمن اصلی درگیر بودند.

 

وی با تأکید بر این که دشمن با  گسترش گروه های تکفیری، بیداری اسلامی را منحرف کرد، اظهار کرد: تنها روشی که دشمنان می توانستند تا مدتی بیداری اسلامی را مشغول یا منحرف کنند، درگیری مسلمانان با هم بود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: دنیا امروز به مقایسه بین دو اسلام جهادی که شعار شهادت، مردم گرایی و تمدن سازی می دهند، می پردازد که این نیز به نفع مکتب اهل بیت(ع) تمام می شود و حتی رهبران خودشان نیز می گویند که در مقایسه حزب الله با نیروهای تکفیری شاهد رحمت، اخلاق و عقلانیت حزب الله و خشونت، شقاوت و کار لغو تکفیری ها هستیم.

 

رحیم پور ازغدی در تبیین هدف دشمن از تشکیل اسلام متحجر تکفیری در برابر اسلام انقلابی سیاسی، تصریح کرد: هدف این اسلام وحشی و خشن، ترساندن جهان از اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی است تا با دیدن هر کسی که حجاب یا ریش دارد و شنیدن کلماتی مثل «لاإله إلاالله»، جهاد، بیعت، شهادت و دولت اسلامی به یاد حیواناتی وحشی با احکام فقهی مسخره بیفتند و اولا از اسلام سیاسی که دارد غرب را زیر سؤال می برد متنفر شوند و دوما وحشت میان گروه های مسلمانی که به سمت انقلاب اسلامی آمده و 4 رژیم فاسد عربی را سرنگون کردند، حاکم شود./820/پ203/ب5

 

ارسال نظرات