۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۶۹۵۱۳

حضور علمای فتنه‎گر در ضیافت افطار امیر قطر

خبرگزاری رسا ـ مفتی هوادار اخوان المسلمین و همچنین مبدع جهاد نکاح در ضیافت افطاری امیر قطر حضور یافتند.
ديدار محمد العريفي با امير قطر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه علمای جهان اسلام و مفتی هوادار اخوان المسلمین در ضیافت افطاری امیر قطر حضور یافت.

 

در این مراسم شیخ محمد العریفی که بارها در زمان محمد مرسی رییس‌جمهور برکنار شده مصر به این کشور سفر کرده و مبدع جهاد نکاح است و همچنین شیخ عائض القرنی و برخی دیگر نیز حضور داشتند.

 

قرضاوی که پس از پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه به دشمن شیعیان مبدل شده است پس از سرنگونی دولت محمد مرسی بارها از مردم مصر خواسته است که در مقابل ارتش و نیروهای پلیس بایستند.

 

وزارت خارجه مصر در اعتراض به این اظهارات رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، کاردار قطر در قاهره را احضار و از وی درخواست کرد که قطر افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی مصر از جمله «یوسف‌ قرضاوی» را تحویل مسئولان این کشور بدهد اما قرضاوی همچنان در قطر حضور دارد.

 

از زمان برکناری «محمد مرسی» روابط قطر و مصر به دلیل حمایت های دوحه از جماعت اخوان المسلمین و انتقاد از مقامات مصر تیره شده است. شورای همکاری خلیج فارس در زمان عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان تلاش‌هایی برای آشتی قطر و مصر انجام داد و قطر نیز وعده داد دست از اقدامات تحریک آمیزانه خود از مصر بردارد./980/ب102/د

ارسال نظرات