۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۶۹۴۷۱
روزنامه گاردین انگلیس:

گزارش سازمان ملل بر کودک‎کشی اسرائیل مهر تایید زد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه "گاردین" انگلیس تاکید کرد که گزارش اخیر کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درباره جنگ تابستان 2014 غزه بر کشتار غیرنظامیان و به ویژه کودکان از سوی رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ مهر تایید زد.
حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه گاردین انگلیس خاطر نشان کرده است که غیر نظامیان و کودکان فلسطینی کمترین سهم را در جنگ دارند، اما رژیم صهیونیستی آنان را آماج بیشترین حملات خود قرار داده است و از همین رو باید مسؤولان این رژیم باید محاکمه و مجازات شوند.

 

این روزنامه با اشاره به انتقاد شتابزده رژیم اشغالگر قدس از گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل و طرح این ادعا که گزارش مذکور با انگیزه های سیاسی تهیه شده است، نوشت: این انتقاد شتابزده تل آویو از گزارش مذکور اشتباه است و اگر این رژیم مدعی است که هیچ تخلف اخلاقی در جریان جنگ مذکور مرتکب نشده است، باید اجازه دهد دادگاه کیفری بین المللی از مسؤولان صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت های خطرناک تحقیق و بازجویی کند.

 

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل دیروز دوشنبه با انتشار گزارش خود در مورد جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه، این رژیم را به ارتکاب جنایت های ضد جنگی و ضد بشری علیه ساکنان این منطقه متهم کرد. سازمان ملل در این گزارش رژیم صهیونیستی را متهم کرده که باریکه غزه را تخریب کرده که این مساله بر نسل های آتی فلسطین نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

اما مقامات و مراجع صهیونیستی بلافاصله از این گزارش انتقاد کرده و مدعی جانبداری کمیته تحقیق سازمان ملل از طرف فلسطینی و اتخاذ رویکرد منفی علیه این رژیم شدند.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیروز سه شنبه "ویلیام شاباس" رییس کمیته مذکور را به دریافت رشوه از فلسطینی ها متهم کرد.

 

گفتنی است در جریان جنگ مذکور که در تاریخ 7 ژوئیه سال 2014 آغاز شد و 51 روز به طول انجامید، بیش از 2200 فلسطینی شهید و 11 هزار تن دیگر مجروح شدند. علاوه بر این، در این جنگ صد هزار واحد مسکونی و چندین بیمارستان و مدرسه و مراکز غیر نظامی دیگر تخریب شدند./980/ب102/د

ارسال نظرات