۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۶۹۳۷۹

آثار درمانی روزه بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی در نشست تخصصی «چگونه روزه بگیریم؟ اثرات درمانی روزه و رفتارهای فصل تابستان» گفت: روزه تاثیر روانی مثبت در انسان به جا می گذارد.
آثار درمانی روزه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با توجه به شرایط خاص روزه در فصل تابستان، دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست تخصصی «چگونه روزه بگیریم؟ اثرات درمانی روزه و رفتارهای فصل تابستان» را با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین آقارفیعی «جراح و متخصص طب اسلامی» برگزار کرد.

 

دکتر آقا رفیعی در این نشست با اشاره به اهمیت روزه گرفتن در اسلام به تشریح تغییراتی که در بدن به علت روزه گرفتن به وجود می آید پرداخت و گفت: امام صاداق (ع) فرموده اند بهترین جهاد روزه گرفتن در فصل گرماست.با گرفتن روزه در بدن تعادل منفی انرژی به وجود می آید بنابراین یک سری مواد ذخیره شده باسد مصرف شوند تا بدن به حالت عادی برگردد بنابراین یکی از اثرات روزه کاهش وزن است مگر این که اصراف کنیم و زیادی از حد غذا بخوریم.

 

وی به بررسی فعل و انفعالات بدن در هنگام روزه پرداخت و ادامه داد: روزه باعث می‌شود که حالت اسیدی در بدن به وجود بیاید بنابراین بهتر است با آب ولرم یا خرما افطار کنیم. آب ولرم به خاطر این که هم دما با بدن است و سریع جذب می‌شود و خرما به دلیل این که بسیار مغذی است و سریع انرژی بدن را جایگزین می‌کند. این که می‌گویند در خانه ای که خرما نیست غذا نیست حرف بی ربطی نیست.

 

این متخصص طب سنتی به فصل تابستان و چگونگی تغذیه در آن اشاره کرد و  افزود: روزه باعث می‌شود چربی موجود در عروق بدن از بین برود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: روزه و حج تاثیر روانی مثبت دارد و اضطراب را از انسان دور می‌کند./1325/د102/س

ارسال نظرات