۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۶۸۹۳۹

شهروندان آلمان در اعتراض به تجمع اسلام‌ستیزان تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ شهروندان فرانکفورت در اعتراض به تجمع ۲۰۰ نفره گروه اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب (پگیدا)، با جمعیتی ۲ هزار نفری به خیابان‌ها آمده و تظاهرات برپا کردند.
آلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حدود دو هزار نفر از مردم شهر فرانکفورت آلمان به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را نسبت به تظاهرات گروه اسلام‌ستیز پگیدا اعلام کنند.

 

روز شنبه حدود 200 نفر از اعضای گروه پگیدا در خیابان «رسمارکت» (Rossmarkt) فرانکفورت جمع شده بودند و شعارهایی علیه اسلام و مهاجران سر دادند.

 

در پاسخ به آنان، این 2 هزار معترض در نقاط مختلف فرانکفورت تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

 

مخالفان گروه اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب (پگیدا) شعارهایی چون «استقبال از مهاجران در فرانکفورت» و «نازی‌ها بیرون از فرانکفورت» سر می‌دادند.

 

این تظاهرات که علیه اسلام‌ستیزان برگزار شد از سوی برخی احزاب سیاسی و گروه‌های چپ‌گرا نیز حمایت شد.

 

آلمان، محل زندگی میلیون‌ها مهاجر مسلمان است که با وجود تأکید مقامات این کشور بر لزوم ادغام مهاجران در بافت جامعه، برخی جنبش‌های ضداسلامی در این کشور فعالیت می‌کنند.

 

جنبش اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب (پگیدا) در سال 2014 در آلمان شکل گرفت و از آن زمان تظاهرات‌های متعددی را در آلمان و برخی کشورهای اروپایی برگزار کرده است.

 

این تظاهرات‌ها که در ابتدا با شمار بالایی از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شد، اما روز به روز با کم شدن حامیان این گروه اسلام‌ستیز، این تظاهرات‌ها از رونق افتاده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات