۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۶۸۹۰۸

تظاهرات هزاران مسیحی در اعتراض به‌ آتش زدن یک کلیسا در اراضی اشغالی

خبرگزاری رسا ـ به آتش کشیدن کلیسایی در اراضی اشغالی با تظاهرات هزاران معترض مسیحی مواجه شد.
سوزانده شدن کليسا به دست يهوديان تندرو در فلسطين اشغالي

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از آنکه یهودیان افراطی پنج‌شنبه گذشته کلیسای «الطابغه» در شمال دریاچه طبربا را به آتش کشیدند، هزاران معترض مسیحی در اراضی اشغالی برای اعتراض به این اقدام در کلیسای مذکور دست به تظاهرات زدند.

 

یهودیان افراطی در اراضی اشغالی پس از به آتش کشیدن این کلیسا، در راهرو ورودی آن که مسیحیان بر این باورند مکان معجزه حضرت مسیح بوده که در آن با دو ماهی و 5 نان، 5 هزار نفر را غذا داده است، به عبری روی دیوار نوشته بودند «کافران». دریاچه طبریا یا طبریه یک دریاچه آب شیرین است که در فاصله میان الجلیل و جولان واقع شده است. در این آتش‌سوزی تنها دو نفر بر اثر استنشاق دود آسیب دیده‌اند.

 

سیلوان شالوم معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی همان روز با مقامات این کلیسا گفت‌وگو کرد و از اراده رژیم صهیونیستی برای دادگاهی کردن عاملان این اتفاق سخن گفت.

 

در واکنش به این اتفاق بود که خاخام «داوی لائو» این حمله را محکوم کرد و گفت، ایدئولوژی‌های تهاجمی که به افراد اجازه می‌دهد که این گونه با خشونت رفتار کنند لکه ننگی برای کل جهان است.

 

وی افزود: اقدامی که به دست افراد ترسو، خشن و نادان انجام شد، کاملا با ارزش‌های یهودیت و بشریت در تضاد است. از رهبران گروه‌های مذهبی می‌خواهم از روابط خوب میان گروه‌های مذهبی در اسرائیل حفاظت کنند.

 

بر اساس این گزارش، یهودیان افراطی‌ در گذشته اقدام به آتش‌سوزی در مکان‌های مقدس مسیحیان کرده‌اند یا بر روی دیوارها، کلمات نژادپرستانه نوشته‌اند. این اقدام علیه اعراب در کرانه باختری و بیت‌المقدس نیز صورت گرفته است.


عموما گروه تروریستی موسوم به پرداخت بها علیه مسلمانان و مسیحیان و امکان مقدس این دو دین در اراضی اشغالی اقدام می‌کند. این گروه تروریستی در نیمه سال 2008 ظهور کرد و از آن زمان تا کنون، اقدامات تجاوزکارانه فراوانی را علیه مسلمانان و مسیحیان انجام داده است.

 

اما معمولا پلیس رژیم صهیونیستی عاملان اینگونه حملات را نا‌شناس معرفی می‌کند و تلاشی برای دستگیری عاملان انجام نمی‌دهد./994/ب102/د

ارسال نظرات