۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۶۸۳۱۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ماه رمضان دانشگاهی برای خودسازی و مبارزه با نفس است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و افزود: ماه رمضان دانشگاهی برای خودسازی و مبارزه با نفس و جهاد اکبر است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مردم روزه دار این شهرستان با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه رمضان ماه نزول و بهار قرآن است که اولیاء خدا برای درک بیشتر آن از ماه رجب به روزه داری و مراقبه می پرداختند.

 

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و افزود: ماه رمضان دانشگاهی برای خودسازی و مبارزه با نفس و جهاد اکبر است.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در عظمت این ماه، بیان داشت: در این سفره بزرگ الهی چیزهایی است که نه چشمی آن را دیده است و نه گوشی آن را شنیده و نه حتی به فکر کسی خطور کرده است و تنها برای روزه داران مهیا شده است.
 
وی با بیان این که نباید به بهانه مریضی از برکات این ماه غافل شویم، خاطرنشان کرد: انسان نباید به بهانه مریضی و با وجود سلامتی از برکت ضیافت الهی محروم و فرصت ماه رمضان را از دست بدهد.
 
حجت الاسلام جلالی افزود: ماه رمضان فرصت خوبی است تا انسان با خودسازی و کنترل نفس و بازداشتن آن از رذایل اخلاقی زمینه برای ترک گناهان را در یازده ماه دیگر سال فراهم کند.
 
وی تصریح کرد: یکی از ضیافت های الهی در این ماه بسته شدن درهای جهنم و گشوده شدن درهای بهشت می باشد و شیاطین نیز در این ماه غل و زنجیر شده اند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیطان انسان را پله پله به سمت رذائل اخلاقی می کشاند، ادامه داد: شیطان پله پله مستحبات را از انسان دور می کند و با کم اهمیت جلوه دادن انجام مکروهات و با امید به اینکه خدای تعالی بخشنده است انسان را به دام گناه می اندارد.
 
وی تصریح کرد: با ترک مستحبات گناهی بر انسان نیست ولی انجام دادن آن مایه مباهات و فخر خداوند نزد ملائکه می شود.
 
حجت الاسلام جلالی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) بیان داشت: در این ماه که شیطان با حیله هایش به زنجیر کشیده شده اگر کسی اسیر دام شیطان شود شقی و بدبخت است.

 

وی با بیان این که در این ماه انسان می تواند انس بیشتری با قرآن داشته باشد، تصریح کرد: ماه رمضان فرصت خوبی است تا انسان به یاد خدا باشد و مورد توجهات او قرار بگیرد.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که خدای متعال پنج هدیه به امت پیامبر آخرالزمان در ماه رمضان داده که به امت های پیشن نداده است، خاطرنشان کرد: توجه کافی به بندگان، تبدیل بوی بد دهان به مشک و عنبر در روز قیامت، استغفار شب و روز ملادکه برای روزه دار در این ماه، بهشت، آمرزیده شدن بندگان در آخر این ماه از هدیه های الهی به روزه داران امت پیامبر(ص) است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات