۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۶۸۲۳۲
با اشاره به ایام تشییع پیکر های شهدا؛

امام جمعه نکا از برگزاری گسترده جشن های 24 خرداد در شهرها انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به برگزاری گسترده جشن های 24 خرداد در شهرهای مختلف گفت: ما مخالف دولت نیستیم اما برگزاری جشن 24 خرداد در برخی از شهرها در ایام تشییع پیکرهای شهدا، مغایر با شرع و عرف بود که باید مراقبت شود.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان بهترین فرصت برای کسب رضایت الهی و تقویت تقوالی الهی است که باید با روزه داری و تقویت ایمان این امر محقق شود.

 

وی با بیان این که روزه خواری در ملأ عام پسندیده نیست، اظهار داشت: روزه خواری و یا عرضه موادغذایی به صورت علنی در بازار، حرمت این ماه را خدشه دار می کند و در زمینه کنترل و جلوگیری از این گونه هنجار شکنی ها باید متولیان امر اقدامات لازم را اجرا کنند تا روزه داران در ماه رمضان باید از امنیت کامل برای روزه داری برخوردار باشند.

 

خطیب جمعه نکا گفت: حرمت روزه و روزه دار در بازار، مساجد، اماکن عمومی، خودروهای ایاب و ذهاب و محل کار و زمین های کشاورزی حفظ شود و خدای ناکرده با توجه به فصل گرما طوری نشود که روزه خواری در ملأ عام اتفاق بیفتد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی در ادامه با انتقاد از صدا و سیما برای پخش تولیدات و سریال های جذاب در ماه مبارک رمضان گفت: زمان بندی صدا و سیما برای پخش سریال ها طوری است که در زمانی که مردم باید در مساجد مشغول عبادت باشند پای سریال هستند.

 

وی ادامه داد: نباید پخش سریال های جذاب در ماه مبارک رمضان موجب خال شدن مردم از مساجد شود بلکه طوری برنامه ریزی شود که ساده ترین برنامه ها در این ماه تولید و پخش شود.

 

خطیب جمعه نکا در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و 270 شهید تازه تفحص شده گفت: مردم ما در این روز وفاداری خود را به انقلاب، آرمان های نظام و شهدا اعلام کردند.

 

وی افزود: ما مخالف دولت نیستیم اما برگزاری جشن 24 خرداد در برخی از شهرها در ایام  تشییع پیکرهای شهدا، مغایر با شرع و عرف بود که باید مراقبت شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تبریک به مناسبت سألروز تاسیس تبلیغات اسلامی افزود: این سازمان در امر تبلیغ و اطلاع رسانی دینی تلاش فراوانی را انجام داده و در دست اقدام دارد که نیازمند همراهی و همگامی همه مردم و دستگاه های دولتی در این زمینه است.

 

امام جمعه نکا گفت: سلاح تبلیغات یکی از برنده‌ترین سلاح‌هایی است که باید برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب از آن استفاده شود و همه دستگاه ها کمک کار سازمان تبلیغات اسلامی در رسیدن به اهداف عالیه اش که اهداق مقدس اسلام و انقلاب است باشند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات