۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۹۵۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ماه رمضان فرصت مناسبی برای توجه به اصل وجود و خودسازی درون است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خانه تکانی دل های مؤمنان الهی است تا خود را پاک و تطهیر سازند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در شورای اداری استان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) ماه روزه، فرصتی است تا بندگان مؤمن پروردگار دل های خود را از کدورت ها و زنگارها پاک و مطهر سازند.

 

امام جمعه گرگان افزود: جایگاه واقعی آدمی، دل او است نه موقعیت های دنیایی و امکانات مادی که در اختیار دارد، از این رو دل آدمی به تعبیری بهشت و جهنم او می باشد که اگر پاک و نیکوکار زندگی کند دل او بهشتی و اگر اهل کینه توزی و دشمنی و معصیت باشد آتش از درون دل او شعله می کشد و می تواند جهنمی برای او شود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: کسی که چشم بصیرت و ملکوتی داشته باشد می تواند ملکوت عالم و بهشت و جهنم درون دیگران را نیز ببیند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که همه ما باید به اصل وجود خود توجه کنیم و خانه دل را آباد و تمیز سازیم و شب های بزرگ قدر بهترین مجال و فرصت برای تزکیه و خودسازی است.

 

آیت الله نورمفیدی ویژگی دیگر ماه مبارک رمضان را قیام ذکر کرد و گفت: این ماه فرصتی است تا انسان هایی که وابستگی های دنیوی آنها را زمین گیر کرده از جا برخیزند و این رشته های وابستگی به دنیا اعم از قدرت و ثروت را از هم بگسلند.

 

امام جمعه گرگان همچنین گفت: در ماه مبارک رمضان اقبال و توجهات به پروردگار زیاد می شود و این امر دست کسی نیست جز ذات اقدس الهی که بندگانش را دوست دارد و به همین دلیل رمضان را ماهی قرار داده که دل ها به سوی پروردگار متعال بیشتر تمایل پیدا کند و این موقعیت بسیار ارزشمندی است که همه ما باید از آن استفاده کنیم.

 

آبت الله نورمفیدی افزود: انسان تنها یک موجود مادی نیست که همه تلاش او در محدوده نیازها و حوائج مادی باشد بلکه نیازهای معنوی دارد، از این رو شاهد انواع عرفان ها حتی عرفان های کاذب هستیم که بشر را به سوی خود می خواند و تاکنون دو سه هزار فرقه از این عرفان های دروغین درست شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: نیازهای معنوی انسان نیاز واقعی است، این طور نیست که قانون و یا دین آن را ایجاد کرده باشد بلکه فطری است که پروردگار عالم در وجود انسان قرار داده و برای پاسخ به این نیاز و تقاضا هم باید از حق تعالی به عنوان دلیل و راهنمای راه کمک گرفت زیرا در غیراین صورت بشر در راهی تنگ و تاریک گرفتار آمده و به دره انحراف سقوط می کند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات