۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۶۷۸۹۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مفسران قرآن باید تحصیلات حوزوی داشته باشند/ محافل قرآنی حلقه مفقوده فعالیت های فرهنگی دانشگاه های آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تربیت مفسر قرآن با چند جلسه کلاس درس و بحث ممکن نمی شود، چرا که مقدمه وارد شدن به علم تفسیر دانستن معانی و قواعد کلامات عربی و گذراندن دروس حوزوی در سطوح بالایی است.
شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سومین شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی آذربایجان غربی که ظهر امروز در دفتر امام جمعه ارومیه تشکیل شد، قرآن را محور اساسی زندگی مسلمانان دانست و اظهار داشت: خداوند متعال قرآن کریم را به عنوان آخرین نسخه هدایت بشر و کامل ترین و دقیق ترین آن ارسال فرمود.

 

وی به آیه 103 سوره آل عمران که می فرماید؛ «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّ‌قُوا» اشاره کرد و افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرآن مجسم هستند و ما وظیفه داریم به این دو تکیه گاه محکم الهی چنگ زده و در مورد آموختن علوم قرآنی و معارف اسلامی همه تلاش خود را به کار گیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی عدم وجود مرکز و محفل قرآنی در دانشگاه های آذربایجان غربی را یک کمبود و نقص در امر فرهنگی و دینی استان دانست و گفت: باید امکاناتی برای ایجاد یک شعبه قرآنی در همه دانشگاه ‌های استان به همت مسؤولان امر فراهم شود.

 

وی به لزوم حمایت از نویسندگانی که در زمینه علوم دینی به ویژه علوم قرآنی قلم می زنند تأکید کرد و گفت: کسانی که چندین سال از عمر خود را صرف جمع آوری مطالب ارزشمند و کتب اسلامی و قرآنی می کنند باید مورد حمایت قرار گرفته و آثار آنان چاپ و منتشر شود.

 

امام جمعه ارومیه به طرح تربیت مفسر قرآن در استان اشاره کرد و گفت: تربیت مفسر قرآن با چند جلسه کلاس درس و بحث ممکن نمی شود، چرا که مقدمه وارد شدن به علم تفسیر دانستن معانی و قواعد کلامات عربی و گذراندن دروس حوزوی در سطوح بالایی است.

 

وی برخی از کلاس هایی را که در استان ترتیب می یابند را کلاس های تبلیغاتی فرقه ضاله وهابیت خواند و اظهار داشت: جلسات تفسیر قرآن که در استان ما برگزار می شوند، تعدادشان کم و اغلب کیفیتشان ضعیف است و حتی برخی از آن ها با نام تفسیر قرآن در اصل افکار منحرف وهابیت را تبلیغ می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این مورد باید اطلاع رسانی و تبلیغ شود به طوری که مردم با حضور در مصلا و یا قرائت در منزل از پای تلویزیون از این فیض بزرگ الهی و فرصت استثنایی بهره مند شوند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات