۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۶۷۷۷۲

نزاع میان آمریکا و روسیه بالا گرفت

خبرگزاری رسا ـ با بالا گرفتن نزاع سیاسی بین روسیه و غرب، آمریکا از احتمال انتقال جنگ افزارهای استراتژیک خود به مرزهای روسیه و اروپای شرقی خبر داد.
رپتور اف 22

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با بالا گرفتن نزاع بین روسیه و غرب، ایالات متحده آمریکا از احتمال ارسال هواپیماهای جنگی به اروپا برای مبارزه با آنچه که تهدید روسیه می خواند، خبر داد.

 

دبورا لی جیمز فرمانده نیروی هوایی آمریکا در نمایشگاه هوایی پاریس گفت که واشنگتن در حال بررسی طرحی برای افزایش بیشتر حضور نظامی خود در اروپا است. وی برای توضیح بیشتر به ارسال احتمالی جنگنده های فوق پیشرفته اف 22 به اروپا اشاره کرد.

 

لی جیمز افزود: مهمترین تهدید از نظر ما تعاملات و فعالیت های روسیه است. این یکی از دلایل مهمی است که من به اروپا سفر کرده ام. این یک آغاز است و ایالات متحده بعد از این فعالیت های بیشتری را نیز انجام خواهد داد. اروپا شاهد ارسال نیروهای بیشتری از آمریکا خواهد بود.

 

لی جیمز از دیدار قریب الوقوع خود با اعضای ناتو یعنی انگلستان، ایتالیا، قبرس، لهستان و آلمان برای مشورت و ترغیب آن ها برای صرف هزینه های بیشتر نظامی خبر داد.

 

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای خطاب به آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن در اروپا اعلام کرد که امیدوار است اروپا به سمت تقابل نظامی جدیدی سوق نیابد زیرا این امر عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

 

بر اساس قانون فدرال آمریکا فروش و صادرات اف 22 رپتور هواپیمای جنگنده فوق پیشرفته شرکت لاکهید مارتین، به کشور های دیگر ممنوع است و دبورا لی درباره مغایرت گفته های خود و این ممنوعیت قانونی توضیحی نداد.

 

سخنان فرمانده نیروی هوایی آمریکا اندکی پس از آن بیان شد که پنتاگون آمادگی خود را برای ارسال جنگ افزارهای سنگین به اروپای شرقی و در مرزهای روسیه اعلام کرد./847/ب902/د

ارسال نظرات